קפה, מאפה וציפור: אנגרי בירדס מנסה להרחיב את המותג

חברת רוביו, מפתחת המשחק אנגרי בירדס, נמצאת במו"מ לשיתוף-פעולה עם רשת בתי-הקפה סטארבקס ורשתות נוספות, במטרה להגיע ללקוחות חדשים ולמכור מגוון רחב של מוצרים

חברת רוביו, מפתחת המשחק אנגרי בירדס, נמצאת במשא-ומתן לשיתוף-פעולה עסקי עם רשת בתי-הקפה סטארבקס ורשתות קמעונאיות אחרות, במטרה להגיע ללקוחות חדשים ולמכור מגוון רחב של מוצרים.

וויב ווגמאנס, סגן נשיא בכיר ברוביו, אמר כי החברה נמצאת בדיונים עם סטארבקס בנוגע לקידום מוצרים נלווים לאנגרי בירדס, בתוך בתי-הקפה שמפעילה הרשת. בין השאר עשויה רוביו להציע מכירת טובין וירטואליים בסניפי הרשת.

לאחרונה מנסה רוביו להמיר את הצלחתה בזירה הדיגיטלית להצלחה בעסקי קמעונאות מסורתיים יותר על-ידי מכירת ספרים, בובות, חולצות ופריטים אחרים, אשר מבוססים על דמויות אנגרי בירדס. בנוסף מתכננת רוביו להפיק סרט קולנוע שיבוסס על המשחק.

"אנו מנסים לשזור את העולם האמיתי בעולם הווירטואלי", מסביר ווגמאנס, "הקמעונאים יזכו להיחשף ללקוחות חדשים שעוד לא ביקרו בחנויותיהם וגם ללקוחות חוזרים".

מיליון בובות בחודש

לדברי ווגמאנס, רוביו מוכרת כמיליון בובות אנגרי בירדס מדי חודש. ווגמאנס סירב למסור פרטים על ביצועיה הפיננסיים של החברה, שעל-פי הדיווחים גייסה 42 מיליון דולר מקרנות הון סיכון במארס האחרון, ונמצאת כעת במגעים לקראת סבב גיוסים נוסף - לפי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר.

רוביו מפעילה בימים אלה לוחות דירוג של אנגרי בירדס בסניפי קמעונאית הספרים האמריקנית בארנס אנד נובל. על הלוחות מוצגות התוצאות של השחקנים שמבקרים בחנות.

רשת נוספת שבאמצעותה משווקת רוביו את מוצריה היא קמעונאית הצעצועים טויס אר אס.

המטרה הבאה של רוביו היא לפרוץ לשוק משחקי הווידיאו ברשתות החברתיות, בו שולטת חברת זינגה. מהלך כזה עשוי לטלטל את השוק, לדבריה של האנליסטית אליזבת' שאו מפורסטר. "זה בהחלט מהלך שיגביר את התחרות", אמרה שאו.