שטייניץ: "נעצור את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית"

שר האוצר בראיון לבלומברג לקראת ההצבעה באו"ם על הכרה במדינה פלסטינית: "יהיה קשה מאוד להמשיך בשיתוף-פעולה עם ישות פלסטינית עוינת"

שר האוצר יובל שטייניץ מאיים לעצור את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית, בהיקף של 1.2 מיליארד דולר בשנה, אם הם ימשיכו במהלכם להכריז על מדינה פלסטינית עצמאית באו"ם. שטייניץ התראיין לסוכנות בלומברג אמש (ג') במסגרת המאמצים המדיניים לסכל את המהלך הפלסטיני. כספי המסים מהווים כ-40% מסך ההכנסות השנתיות של הרשות.

"יהיה קשה מאוד להמשיך בשיתוף-פעולה עם ישות פלסטינית עוינת", אמר שטייניץ בראיון בניו-יורק. "אולי נגיד לפלסטינים, 'תגבו בעצמכם את המסים שלכם, למה שנעשה זאת עבורכם?'".

ישראל אוספת מדי שנה כ-1.2 מיליארד דולר במסים עבור הרש"פ ובעבר עצרה מספר פעמים את העברת הכספים בתקופות של עימותים חריפים מול הפלסטינים. הן בית הנבחרים בארה"ב והן הסנאט קראו לנשיא ארה"ב ברק אובמה להפחית את הסיוע שמעבירה ארה"ב לפלסטינים בהיקף של 500 מיליון דולר בשנה, אם הם ימשיכו במהלך ההכרה באו"ם.

"אנו מודאגים מהניסיון של הפלסטינים לבגוד במהות של תהליך השלום", הוסיף שטייניץ. "אם הם רוצים להשתמש ברוב האוטומטי שהם זוכים לו באו"ם, אני חושב שלא נוכל לשתף פעולה עם תקיפה כזו של הלגיטימיות של ישראל".

שטייניץ אמר גם שהכלכלה הפלסטינית תלויה מאוד בתרומות מחו"ל ולא יכולה להתקיים באופן עצמאי. הרשות הפלסטינית קיבלה השנה 971 מיליון דולר מתורמים מחו"ל, מתוך תקציב כולל של 3.7 מיליארד דולר. "הם לא עצמאים לגמרי עדיין; הכלכלה שלהם שורדת רק בזכות הכספים שמגיעים מחו"ל", אמר שטייניץ".