החידושים בפייסבוק: מי מוביל בקרב הענקים ברשתות החברתיות?

ימים סוערים עוברים על הרשתות החברתיות, ובשביל לשפר את הרגשתכם מהחידושים השנויים במחלוקת בפייסבוק, תשמחו לדעת שחלקם עובדים טוב יותר מטוויטר וגוגל פלוס

אז איך הפייסבוק שלכם הבוקר? כמה זמן נראה לכם שתצטרכו עד שתתרגלו לכל הפיצ'רים החדשים שכבר הושקו ועוד צפויים להיחשף באירוע הרשמי של פייסבוק (F8), שייערך מחר (ה')?

כבר מאתמול (ג') בלילה נכנסו לתוקף מספר שינויים, בהם ניוז-פיד (News Feed) חדש, Ticker מצד ימין שמראה את הפעילות של החברים שלכם, ועוד שינויים קטנים בממשק - וזה מבלי להזכיר את כל השינויים שנכנסו בחודשיים האחרונים, כפי שסקרנו בכתבה הזו.

ובכל זאת, נדמה כי פייסבוק עלתה על הדרך הנכונה למרות לא מעט מרמור מצד הגולשים, כך על-פי הדיווח שהתפרסם אמש באתר All Facebook.

על-פי הדיווח המבוסס באופן מאוד ראשוני על פרופילי הפייסבוק, הטוויטר והגוגל פלוס של אחד ממייסדי Digg, קווין רוס, תנועת הגולשים (טראפיק) שנוצרה בעקבות השימוש בכפתור ההרשמה (Subscribe) החדש בפייסבוק גבוהה יותר מתנועת הגולשים בטוויטר ובגוגל פלוס. יתרה מכך, תנועת הגולשים גבוהה יותר על אף העובדה שלרוס יש יותר עוקבי טוויטר או גוגל פלוס לעומת מספר העוקבים החדשים (מנויים) שיש לו בפייסבוק.

לרוס יש למעלה מ-1.2 מיליון עוקבים בטוויטר לעומת 220 אלף מנויים בפייסבוק (Subscribers), ועדיין נרשמו אצלו פי 5 יותר הקלקות על פרסומיו בפייסבוק (לייק, Share וכדומה) מאשר בטוויטר.

ההשוואה בין חשבונות הפייסבוק וגוגל פלוס של רוס הייתה אפילו מעניינת יותר: אחרי הפרופיל של רוס בגוגל פלוס עוקבים בערך מחצית מכמות האנשים שמנויים לפרופיל שלו בפייסבוק (129 אלף עוקבים), לכן מבחינה הגיונית אנו מצפים לראות תנועת גולשים גבוהה פי 2 אחרי פרופיל הפייסבוק שלו לעומת הפרופיל בגוגל פלוס. ובכן, המנויים בחשבון הפייסבוק של רוס ייצרו פי 7 יותר הקלקות בפרסומים שלו בפייסבוק בהשוואה לגוגל פלוס.

איך דבר כזה יכול לקרות? ככל הנראה מכיוון שלפרסומים ולפוסטים בפייסבוק יש בדרך-כלל משיכה ויזואלית שהיא אפקטיבית יותר בעיני הגולשים, כמו תמונות ותמונות מקדימות של קישורים וסרטוני וידיאו, לעומת ציוצים בטוויטר שבהם נראה רק טקסט.

מצד שני, הפרסומים בגוגל פלוס נראים פחות או יותר כמו הפרסומים בפייסבוק, ושם המצב הרבה יותר גרוע לפי ההשוואה שעשה רוס.

גוגל פלוס מתעוררת?

המצב של גוגל פלוס באופן כללי הוא לא מעודד, במיוחד לאחר שנרגעה ההתלהבות והסקרנות הגדולה שליוותה את ההשקה שלה לפני 3 חודשים. עד עתה ייחסנו את כל השינויים והשדרוגים שעושה פייסבוק כפעולות שנולדו מתוך לחץ שמיליוני הגולשים שלה ינטשו אותה ויעברו לגוגל פלוס, אך כעת נראה שמי שנכנסת ללחץ היא גוגל.

ענקית האינטרנט הכריזה אמש כי היא פותחת את שעריה לכל מי שרוצה להירשם לרשת החברתית שלה, שעד אז אפשרה הרשמה רק לבעלי הזמנה.

מעבר להודעה הרשמית בבלוג החברה, מי שנכנס החל מאתמול בערב לכתובת מנוע החיפוש של גוגל - Google.com, לא יכול היה להתעלם מהחץ הכחול המכוון את הגולשים להירשם לרשת החברתית שלה.

בנוסף, גוגל פלוס הכריזה על שיחות וידיאו בסמארטפונים באמצעות האפליקציה הרשמית של הרשת החברתית.

google_plus
 google_plus