נדחתה בקשת איירפורט סיטי לפנות את קלרום משכירות סמוך לנתב"ג

מתחם איירפורט סיטי סובל מבעיית גישה, והעובדים נאלצים "לבלות" מדי יום זמן רב בפקקים

בית משפט השלום בפתח-תקווה דחה לאחרונה את בקשת חברת איירפורט סיטי שבשליטת חיים צוף וקובי מימון לפנות את חברת "קלרום ליסינג ומימון" משטח ששכרה בפארק העסקים שבבעלות איירפורט סיטי ליד נתב"ג. בית המשפט הוציא צו מניעה זמני נגד הפינוי עד לדיון הבא בתיק בפברואר.

איירפורט סיטי מחזיקה בפרויקט באמצעות (93%) חברת קשת מלונאות. האחרונה הודיעה באופן חד-צדדי לחברת "קלרום ליסינג ומימון", נציגת יורופקאר העולמית בישראל, כי עליה לפנות את השטח, בטענה כי הפרה את תנאי הסכם השכירות.‏

‏חברת "קלרום ליסינג ומימון" הגישה תביעה נגד את חברת קשת מלונאות, בטענה כי ‏"מהתנהלות של איירפורט סיטי מדיפה ריח רע של התנהלות עסקית בריונית וניסיון ללחוץ את המברשת אל הקיר, במטרה לשכור חניות רבות נוספות".‏

עורכי הדין רפאל יולזרי וענבל לבנה-אהרן ממשרד גדעון פישר, המייצגים את "קלרום ליסינג ומימון", מסרו כי "מרשתנו מקיימת את הוראות הסכם השכירות ותמשיך לעשות כן גם בעתיד.‏ מעבר לכך, הרי שכל טענות מרשתנו יתבררו בבית המשפט".

קשת מלונאות מיוצגת בידי עורכי הדין אלון גרוסבוים ויניב אזולאי.

‏‏פארק העסקים בקרבת נמל-התעופה בן-גוריון, כולל 137 אלף משרדים, 14 אלף מ"ר מסחרי ו-105 אלף מ"ר תעשייה ולוגיסטיקה.‏

מתחם איירפורט סיטי סובל מבעיית גישה, והעובדים במקום נאלצים "לבלות" מדי יום זמן רב בפקקים.

הנכס מופיע בספרי חברת איירפורט סיטי הציבורית בשווי של 1.8 מיליארד שקל ומספק דמי שכירות שנתיים של כ-135 מיליון שקל.‏‏

מקשת מלונאות, המיוצגת בידי עורכי הדין אלון גרוסבוים ויניב אזולאי, נמסר כי "מרשתנו הודיעה לקלרום ליסינג ומימון על ביטול הסכם השכירות נוכח הפרות יסודיות ובוטות של הסכם השכירות לרבות חניית כלי רכב רבים מטעמה של קלרום בשטחים ציבוריים ופרטיים במתחם איירפורט סיטי, וזאת בניגוד גמור להסכם השכירות תוך ביצוע עברות תנועה חסימת נתיבי תנועה וגרימת שיבושים והפרעות לתנועה ולאחר תלונות רבות של שוכרים אחרים על כך.

"הודעת איירפורט סיטי לקלרום באה לאחר פניות חוזרות ונשנות לקלרום שלא נענו וכשזו המשיכה בשלה תוך התעלמות מפניות איירפורט סיטי ושוכרים אחרים. מודגש כי באיירפורט סיטי לא קיימת בעיית תנועה או חניה אלא יש חוסר באכיפה הנובע מכך שהמועצה האזורית עדיין לא התארגנה לכך. פעולתה של איירפורט סיטי כנגד קלרום הייתה חלק ממדיניות בה נוקטת איירפורט סיטי לאחרונה בשילוב עם משטרת לוד לאכיפת חניה במקומות המורשים לכך ומניעת חסימות נתיבי תנועה על ידי חונים שלא כחוק. בפארק מקומות חניה מוסדרים פנויים בכמות גדולה.

"נוכח זאת, קלרום היא שפנתה לבית המשפט בבקשה לקבלת צווי מניעה זמניים וארעיים במעמד צד אחד כנגד ביטול ההסכם ופינויה מהמושכר, במסגרתה ניסתה לטעון כי היא רשאית לחנות בשטחים הנ"ל. בית המשפט לא נעתר לבקשת קלרום וביקש את תגובת איירפורט סיטי. עוד טרם שהוגשה תגובת איירפורט סיטי לבית המשפט שוב פנתה קלרום לבית המשפט בבקשה לאסור על איירפורט סיטי לנתק את המושכר מתשתיות החשמל והמים וכו' טרם דיון בבקשה.

"בדיון במעמד הצדדים שנערך ב-19 ביולי נדחתה טענת קלרום כי היא רשאית לחנות בשטחים הפרטיים והציבוריים, ובית משפט השלום החליט, בהסכמת איירפורט סיטי, כי המושכר לא ינותק מתשתיות אך זאת רק בכפוף לכך שקלרום תמלא אחר כול הוראות הסכם השכירות לגבי החניות. בכך התקבלה במלואה עמדת איירפורט סיטי אשר למעשה תהא רשאית לנתק את תשתיות המושכר באם קלרום תמשיך לחנות במקומות שאינם מיועדים לה. קלרום אף חוייבה בהפקדת ערבות בסך 30 אלף שקל שתבטיח כי תימנע מלהמשיך ולהפר את הסכם השכירות".