הכול קשרים

כל מי שחי בעולם העסקי יודע שכדי להצליח לא מספיקים כישורים, צריך גם קשרים - והרבה ■ כדי לסייע לאנשי העסקים שביניכם לייצר נטוורקינג איכותי ועל-זמני, מציג "גלובס" 6 אפליקציות שיכירו לכם את אנשי העסקים הנכונים ויאפשרו לכם לשמור איתם על קשר

מי שמרבה לפקוד כנסים וימי עיון מכיר את התופעה הזו מקרוב: מקבלים בכניסה תג זיהוי ששמים על הצוואר ומתחילים להסתובב בין האנשים, בתקווה לעשות קצת מינגלינג עסקי. אך כמות האנשים כה גדולה, שפשוט הולכים לאיבוד.

הבעיה גדולה עוד יותר כשפוגשים מישהו ומתחילים להחליף כרטיסי ביקור. אחרי כמה כרטיסי ביקור כאלה, מתחילים להתבלבל בשמות, באנשים, בתפקידים ובסיבה שבכלל החלפתם ביניכם כרטיסים. זאת, מבלי להתחשב בטרחה שטמונה בהקלדת פרטי הקשר מתוך כל כרטיסי הביקור שנאספו.

כדי לצאת מהפלונטר הזה, "גלובס" סוקר שש אפליקציות סלולריות שיעזרו לכם לעשות עסקים מוצלחים.

Scanbizcards

במקום להחליף כרטיסי ביקור

נראה שלא משנה עד כמה התפתחה הטכנולוגיה, כמעט כל פגישת עסקים תתחיל עם טקס החלפת כרטיסי הביקור. מדובר בנוהל מנומס משהו אך מיותר להפליא. אפליקציית Scanbizcards עושה סדר בבלגן וחוסכת בזמן ובמקום.

האפליקציה סורקת כרטיסי ביקור ביותר מ-20 שפות (עברית, לצערנו, אינה אחת מהן), מנתחת את הנתונים שהתקבלו על-ידי זיהוי שם האדם, התפקיד, מספר הטלפון, האי-מייל ופרטים נוספים, ומאפשרת לשמור אותם כאיש קשר חדש.

אופן הסריקה פשוט ביותר והאפליקציה אף שומרת את תצלום של כרטיס הביקור המקורי בגלריה נוחה ומעוצבת. כמו-כן, ניתן לתקשר עם איש הקשר ישירות מהאפליקציה, להעביר אותו או להוסיף אותו לחשבון בלינקדאין.

פלטפורמה: אייפון (7 דולר) ואנדרואיד (גרסת ניסיון בחינם ו-18.4 שקל לגרסה המלאה).

IMGuest

מנצלים את השהות בבתי מלון לנטוורקינג

הרעיון הבסיסי של הסטארט-אפ הישראלי IMGuest הוא רשת חברתית לאנשי עסקים, שמסתובבים לבדם מסביב לעולם ורוצים לעשות נטוורקינג גם בעת השהות בבתי מלון, וכך לא לבזבז הזדמנויות עסקיות שנקרות ממש על הדרך לחדר האוכל.

השירות מאפשר למשתמש לבצע צ'ק-אין במלון ואז לגלות זאת למשתמשים האחרים שנמצאים גם הם במלון ועשו צ'ק-אין דרך IMGuest. כשנתקלים באורח מעניין שיכול להרחיב את מעגל החברים העסקי, ניתן ליצור איתו קשר ישירות דרך האתר ולקבוע פגישת עסקים בלובי של המלון.

לכל משתמש ברשת החברתית של IMGuest יש פרופיל אישי, שכולל נתונים כמו תחום העיסוק, הארגון שבו הוא עובד, השכלה ותחומי עניין. ניתן להירשם באמצעות הפרופיל בלינקדאין, פייסבוק או טוויטר.

פלטפורמה: אייפון ואנדרואיד (חינם) ואתר אינטרנט (חינם).

FellowUp

לא שוכחים לברך את החברים

משתמשים רבים מתחזקים רשימות של מאות חברים ברשת פייסבוק, לצד חברים נוספים ברשתות חברתיות אחרות. היכולת לשמור על קשר עם כולם היא בלתי סבירה, וכך קורה לעתים שדווקא חברים שלא שומרים איתם על קשר מתבררים בהמשך כנחוצים למטרות עבודה. האפליקציה ואתר האינטרנט של חברת FellowUp הישראלית נועדה לפתור את הבעיה הזו.

באמצעות חיבור חשבונות מפייסבוק, לינקדאין ואנשי קשר מהג'ימייל ומהאאוטלוק, ניתן לעקוב אחר הפעילות של החברים כמו ימי הולדת, החלפת מקום עבודה, פגישות ואירועים מיוחדים אחרים. מדי יום יישלח אי-מייל מסכם של אירועי היום הקרוב, שיזכיר את כל פגישות שמתקיימות היום ואירועים אחרים, כולל האפשרות לאחל מזל טוב ישירות מהאי-מייל. לכל איש קשר ניתן להוסיף כמה מילים ותזכורות שונות, כדי לדעת מי האיש ומה הקשר שלו אליכם. באי-מייל המסכם ניתן לראות מידע זה באופן פשוט וקל.

בנוסף, ניתן למצוא בתוכנה תבניות מוכנות לאי-מיילים, אותן ניתן לשלוח, למשל, לאנשים איתם נפגשנו ממש באחרונה ולהודות להם על הפגישה בציפייה לשמירה על קשר בהמשך.

פלטפורמה: אייפון (חינם) ואתר אינטרנט (חינם).

Hashable

נערכים ליום שאחרי

אפליקציית Hashable מתעסקת יותר בפגישות עם אנשים: החל מאלה שרק הכרתם, דרך אלה שישבתם איתם לארוחת צהריים ועד אלה שתרצו להכיר לחברים אחרים שלכם. את רשימת החברים ניתן למשוך מטוויטר, ג'ימייל, יאהו מייל והוטמייל. הרעיון של האפליקציה מבוסס על היכולות של טוויטר. דרך האפליקציה הסלולרית בוחרים את האדם איתו יצרתם קשר, ומציינים היכן ומה הפעולה שעשיתם יחד (היכרות ראשונית, קפה, טלפון, או ריצה משותפת).

הרעיון הוא ששליחת עדכונים אלה (באופן פרטי או פומבי באמצעות טוויטר או הרשת החברתית של Hashable) תייצר סדר בפגישות ובאנשים. כל עדכון ששולחים לתוכנה מאפשר אחר כך לעקוב אחריו ואחרי איש הקשר, באמצעות האפליקציה או האתר של Hashable. כך, במקום להיזכר או לחפש ביומן הפגישות בטלפון מתי הייתה הפגישה האחרונה עם אחד מאנשי הקשר, ניתן בקלות לחפש את שמו באפליקציה ולקבל את כל ההתקשרויות האחרונות ביניכם. כמו-כן, ניתן לבצע היכרות בין שני חברים מהטוויטר או מהאי-מייל אם לדעתך יש להם מכנה משותף (עובדים בתחום דומה, יזם ומשקיע וכו').

פלטפורמה: אייפון ואנדרואיד (חינם) ואתר אינטרנט (חינם).

LinkedIn

לינקדאין Takeaway

אמנם קשה למצוא איש עסקים שלא מכיר את הרשת החברתית העסקית לינקדאין, בטח לא אחרי ההנפקה המתוקשרת שלה בחודש מאי השנה, אך עד לפני חודש נראה היה שהחברה שעומדת מאחורי הרשת קצת מנומנמת בכל הקשור ליכולות סלולריות. באוגוסט האחרון השיקה לינקדאין אפליקציה חדשה עם מראה אטרקטיבי במיוחד, שעושה סדר בכל אנשי הקשר ובשאר הפעילויות.

הממשק נוח להפליא, מעוצב במיוחד ומאפשר - באמצעות כפתור ראשי אחד - לגשת לכל תוכן על-גבי הרשת החברתית העסקית. החל מעדכוני חדשות ועדכוני הסטטוסים של החברים ברשת, דרך תיבת הדואר הנכנס ומבט על הפרופיל האישי וקורות החיים שבו, ועד לצפייה על קבוצות עניין שונות וצירוף אנשים מומלצים.

כל הפיצ'רים מגרסת האינטרנט הרגילה של לינקדאין קיימים, כולל אפשרות להוספת חברים חדשים שזה הרגע נתקלתם בהם בכנס או בפגישת עסקים. לעומת גרסת הרשת, האפליקציה הסלולרית החדשה מאפשרת נגישות הרבה יותר גבוהה ואפשרות לשמירה על קשר בקלות יתרה.

פלטפורמה: אייפון ואנדרואיד (חינם). זמינה גם בגרסאות פשוטות יותר לבלקברי, פאלם פרה ונוקיה (חינם).

Bizzabo

נטוורקינג אקסלוסיבי בלבד

האפליקציה החדשה של חברת הסטארט-אפ הישראלית Bizzabo מיועדת לכל מי שנוהג לפקוד ועידות וכנסים באופן תדיר. הרעיון נולד מתוך הבעייתיות ביכולתו של הפרט להתבלט בתוך כנס מלא משתתפים. האפליקציה, שנמצאת כרגע בבטא סגורה, מאפשרת לבדוק מי עוד נמצא בכנס בו נמצא המשתמש, לראות את הפרופיל שלו בלינקדאין, לסמן אותו כפוטנציאל למינגלינג או לשלוח לו הודעה.

מעבר לכך, האפליקציה מאפשרת לעקוב אחר האג'נדה של הכנס (כולל צפייה בביוגרפיה ובפרופיל של המשתתפים), ולעקוב אחר ערוץ הטוויטר הרשמי של הכנס כדי להתעדכן בכל מה שטרנדי בו. כמו-כן, היא מאפשרת לצייץ ישירות לאותו ערוץ מתוך היישום.

כיוון שהאפליקציה עדיין נמצאת בגרסת בטא סגורה, האירועים עדיין לא מעודכנים. מפתחי האפליקציה אמורים להשיק אותה באופן רשמי בקרוב, תוך כדי שיתוף פעולה עם מנהלי אירועים בישראל ובעולם.

פלטפורמה: אייפון ואנדרואיד (חינם).

אפליקציות
 אפליקציות

קריירה לדוגמא / צלם: אריאל ירוזולימסקי
 קריירה לדוגמא / צלם: אריאל ירוזולימסקי