רצח הזוג בירושלים: החשד - הבן שיסף את גרונו של אביו ודקר את אמו

החשוד ברצח נח ונורית מעוז הוא בנם דניאל ■ החשד: תכנן להשתמש בירושה לחובות הימורים

נפתרה תעלומת הרצח של בני-הזוג מעוז מירושלים: הבוקר (ד') הותר לפרסום כי חוקרי ובלשי היחידה המרכזית עצרו לחקירה בנם של בני-הזוג, דניאל מעוז (28), בחשד לרצח הוריו לפני כחודש. הבן חשוד כי שיסף את גרון אביו, דקר למוות את אמו וניסה להעלים את הראיות.

מהמשטרה נמסר כי לפי החשד הרצח בוצע על רקע בעיית הימורים של הבן, שנכנס לחובות כבדים ורצח את הוריו, לפי החשד, במטרה לסגור את חובותיו מהימורים באמצעות כספי הירושה.

ראשיתה של הפרשה המזעזעת ביום ראשון ה-14 באוגוסט, עם גילוי גופותיהם של נח (64) ונורית (60) מעוז, בני-זוג ידועים ומוכרים בירושלים, בדירתם שבשכונת רמות בעיר.

השניים, הורים לקפטנית נבחרת ישראל בכדורסל נשים בעבר, תמר מעוז-פלמון בת ה-34, כיום עוזרת מאמן נבחרת הקדטיות ועוזרת המאמנת של אורנה אוסטפלד בא.ס. רמת-השרון; לגיא מעוז (38) ולתאומים דניאל וניר. נורית מעוז כיהנה בעבר כסמנכ"לית במחלקת הפטנטים במשרד המשפטים ובעלה, נח, ניהל את המרפאות המצליחות של ד"ר ראובן אקרמן ושותפו ד"ר משה קנצוקר.

גופותיהם של בני-הזוג נמצאו שרועות על רצפת הסלון בביתם, ועליהם סימני אלימות קשה. גרונו של האב שוסף, ועל גופתה של האם היו סימני דקירות רבים.

עם גילוי הגופות מונה צוות חקירה ביחידה המרכזית לחקירת הפרשה, וכבר בבדיקה הראשונית גילו החוקרים כי לא היו כל סימני פריצה לבית, ולא היה ברור אם נגנב דבר מה מהדירה.

כמו כן, בבדיקת הזירה התגלה כי נעשו ניסיונות לטשטש את עקבות הרוצח באמצעות חומרי ניקוי ואמצעים נוספים. בין היתר השתמש הרוצח במיכל אקונומיקה בנפח 4 ליטר שהיה בבית, שפך על הגופות ובאזורים נוספים בסלון ובכניסה, במטרה להקשות על המשטרה לאסוף טביעות אצבע ושרידי DNA, והשליך את המיכל על שטיח בכניסה לבית.

חתך וכתמי דם

צוות החקירה חקר תחילה כיווני חקירה שונים, בהם האפשרות שהרצח בוצע על רקע לאומי, אך מהר מאוד התחזק הכיוון שהרצח בוצע על רקע פלילי.

הצוות בדק אנשים שונים שהיו בקשר עם בני-הזוג, בהם קונים פוטנציאלים לדירה שמכרו, עובד ערבי שקבע עם בני-הזוג לשיפוץ דירתם, מתווכים מחברות תיווך שונות, בני משפחה ועוד.

גם דניאל מעוז ואחיו התאום ניר נחקרו שעות ספורות לאחר הרצח, נלקחו מהם דגימות DNA וטביעות אצבע, והם מסרו אליבי למעשיהם בליל הרצח.

שבועות לאחר מכן נעצר שוב דניאל מעוז, אך הכחיש את החשדות נגדו. ואולם, במשטרת ירושלים ובפרקליטות מבהירים היום כי "יש ראיות המוכיחות אחרת".

מהחקירה הראשונית עלה כי השכנים הגרים בסמיכות לבני-הזוג שמעו בליל הרצח בסביבות השעה 23:00 צעקות: "הוא ירצח אותי". אחד השכנים אף הגיע לשער הכניסה החיצוני של הבית, הבחין בדמות העומדת לצאת מהדירה, אך עזב את המקום. אף לא אחד מהשכנים הזעיק את המשטרה.

במהלך החקירה ולאחר בדיקות האליבי, מעבדת הזיהוי הפלילי ובדיקות טכנולוגיות של חשודים פוטנציאליים, החל החשד העיקרי להתרכז בבנם של הנרצחים, דניאל.

מבדיקת האליבי וסדר היום של הבן החשוד ביום הרצח עלה כי בליל הרצח, בשעה 1:00, הגיע הבן אל חבורת מהמרים בתל-אביב עימם נהג להמר, כשהוא מזיע ועצבני, וכשפצע חיתוך מדמם בידו, ועל חולצתו כמה כתמי דם.

המהמרים סיפרו כי החשוד שאל אותם שאלות כמו "האם ניתן לאכן מקום הימצאו של אדם על-פי הפלאפון שלו" ועוד שאלות מחשידות.

לפני 10 ימים, עם התחזקות הראיות המפלילות נגדו, שחלקן עדיין חסויות ואסורות לפרסום, הוחלט לעצור את הבן לחקירה. מאז הוארך מעצרו מספר פעמים.

גירסת הבן: "נאבקתי ברוצח"

בחקירתו מסר החשוד מספר גרסאות באשר למעשיו בליל הרצח. תחילה טען כי לא היה בליל הרצח בירושלים. בהמשך טען כי היה בשכונת הוריו, אך לא ביקר בדירת הוריו; ובגירסתו השלישית סיפר כי הגיע לבית הוריו בשעות הערב, אכל עימם ארוחת ערב וצפה בטלוויזיה.

לפי גירסה זו, בשלב מסוים הוא נכנס לשירותים, ואז בדיוק נכנס אלמוני לדירה ודקר את הוריו בסכין. לטענתו, כאשר יצא מהשירותים הבחין ברוצח האלמוני והתנפל עליו, ובין השניים התפתח מאבק שכתוצאה ממנו נפצע ביד. אלא שהרוצח, לטענתו, הצליח לנער אותו מעליו ונמלט מהמקום.

העלמת ראיות

לאחר הימלטותו שלף דניאל, לדבריו, את הסכין מגופת אביו, שטף אותו ונסע לתל-אביב, שם פגש את חבורת המהמרים. לפנות בוקר, טען, חזר לירושלים לדירת הוריו, שפך נוזל ניקוי וטישטש את הזירה גם באמצעים נוספים, כדי שלא יחשדו בו.

עוד סיפר הבן החשוד כי לקח כ-2,000 שקל מארנקו של אביו - כספי הפידיון ממרפאת השיניים בה עבד - וחזר לתל-אביב, ועם הגיעו לתל-אביב זרק את הסכין וחלק מבגדיו.

לטענת החשוד, בבוקר הרצח, כאשר נודע לו באמצעות אחיו כי הוריו לא הגיעו לעבודה, הוא התקשר מספר פעמים למקום עבודתם, לכאורה בניסיון לדעת מה עלה בגורלם, ולאחר שאחיו סיפר לו כי נמצאו גופות הוריו, הוא מיהר לדירתם בירושלים. החשוד אף שיחזר בפני החוקרים את גירסתו.

בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו של החשוד ב-6 ימים, לאחר שהתקבלה הצהרה מטעם פרקליטות מחוז ירושלים כי כתב האישום נגדו בגין רצח כפול יוגש בימים הקרובים.