מירס מבקשת נדידה פנים ארצית מהמפעילים דרך רשת הגישה בלבד

מירס רוצה להתחבר לרשת סלולרית שתספק לה את רשת האנטנות בלבד, ללא חיבור למתגים, כדי לחסוך את העלויות הכרוכות בחיבור הקונבנציונלי וכדי לצמצם נקודות כשל ברשת שלה

חברת מירס רוצה להתחבר לרשת סלולרית שתספק לה את רשת האנטנות בלבד, ללא חיבור למתגים. חיבור כזה יאפשר לחברה לספק ללקוחותיה כיסוי כלל ארצי, במסגרת הנדידה הפנים ארצית שלה.

הרעיון החדשני של מירס נועד להתחבר ישירות לרשת הרדיו של אחד המפעילים כדי לחסוך את העלויות הכרוכות בחיבור הקונבנציונלי דרך המתגים, וכדי לצמצם נקודות כשל באופן שבו נפילה ברשת של המפעיל המארח לא תגרור בהכרח נפילה ברשת שלה.

הפתרון של מירס הוא חיבור ישיר ל-RAN Radio access network)), תוך עקיפת המתגים של המפעיל המארח. רשת סלולרית מורכבת ממתגים בליבה, ומרשת הרדיו (האנטנות). כל RAN מחבר מאות אתרים סלולריים, ומשם הם מחוברים למתגים. תקלות שאירעו ברשתות סלולריות פגעו בליבה ומנעו הוצאת וקבלת שיחות.

במירס רוצים לחסוך זאת, ולהקטין את נקודות הכשל והחיכוך עם המפעיל המארח, מצד אחד, ומצד שני לחסוך בעלויות. מירס גם רוצה להפחית את נגישות המפעיל המארח למידע על לקוחותיה.

האופציה השנייה היא להתחבר בדרך המקובלת, בדומה לנדידת לקוחות אצל מפעילים בחו"ל, או בדומה למפעילים ישראלים המארחים לקוחות מחו"ל.

מירס מנהלת באופן רשמי מו"מ עם שלוש המפעילות הסלולריות, אך הוא לא מתקדם בצורה שווה עם שלושתם. במידה שהחברה תתחבר למפעיל דרך ה-RAN בלבד, יש לכך היבטים רגולטוריים, משום שמוקמת רשת גישה משותפת לה ולמפעיל המארח, ורשתות משותפות הוא נושא שלא הוסדר בשוק התקשורת בארץ.