רשות החשמל: "שיפור היחסים איתנו גרם לשינוי ב-S&P"

ב-13 ליולי הודיעה חברת S&P מעלות על הכנסת חברת החשמל לרשימת המעקב עם אופק שלילי ■ אתמול הודיעה חברת S&P מעלות על הוצאת חברת החשמל מרשימת מעקב

רשות החשמל מברכת על הוצאתה של חברת החשמל מרשימת המעקב. ברשות החשמל קיבלו היום בסיפוק רב את הודעת חברת S&P מעלות מאתמול על הוצאת חברת החשמל מרשימת מעקב, ברשות ציינו כי אחד הנימוקים להחלטה היה השיפור ביחסים בין החברה לרגולטור.

ב-13 ליולי הודיעה חברת S&P מעלות על הכנסת חברת החשמל לרשימת המעקב עם אופק שלילי. בעקבות ההודעה קיימה הרשות פגישות הבהרה עם מעלות בדרגים השונים שלה.

בפגישות אלו הובהר מערך היחסים בין הרגולטור והחברה וניתוח הפרופיל הפיננסי של חברת החשמל, כפי שהרשות רואה בעתיד. בנוסף הקימה הרשות ועדת משנה בראשותו של חבר המליאה רואה חשבון אופיר בוכניק בנושא מערך דיווחים ישראלי. מערך זה אמור להביא לסיומה של מערכת שהעיבה על יחסי רגולאטור ומפוקח.

רו"ח בוכניק אמר כי נוצרה מערכת יחסי אמון בין הרשות לחברה שהביאה לפתרונות אפקטיבים הן לצרכי חח"י והן לצרכי ציבור הצרכנים. בהודעה אתמול על הוצאת חברת החשמל מרשימת המעקב ציינה S&P את השיפור ביחסים עם רשות החשמל כאחת הסיבות העיקריות להחלטתה. רו"ח איתן פליס מרשות החשמל מוסיף כי חברת הדירוג "מודיס" נמצאת עדין בשלבי בחינת הדירוג ועדיין מחזיקה את חברת החשמל ברשימת מעקב.