תרחיש הבלהות של ג'ורג' סורוס: "3 מדינות באירופה יפשטו רגל; המשבר הנוכחי - גרוע ממשבר 2008"

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס חווה משברים רבים בחייו, אך כעת הוא נשמע מודאג במיוחד ■ הוא צופה שמדינות עמוסות חובות באירופה ינטשו את מרחב האירו ויגיעו לחדלות פירעון, מה ש"יסכן את הכלכלה הגלובלית" ■ ומה הוא חושב על ארה"ב? "היא כבר נמצאת במיתון"

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס צופה משבר עולמי חמור בגלל משבר החוב באירופה. בראיון שהעניק היום (ה') לרשת CNBC, ביום של נפילות חדות בשווקים, הוא אמר כי ארה"ב כבר נמצאת במיתון ומאשים את הרפובליקנים בהתנגדות לתמריצים פיסקליים, מה שמוביל להאטה. להערכתו, "2-3 מדינות יפשטו את הרגל באירופה ויעזבו את מרחב האירו", כלומר המשבר לא יסתיים רק ביוון.

בהתייחס לאירופה, מוקד הסיכון להידרדרות הכלכלה הגלובלית, אמר סורוס כי מנהיגי אירופה סוחפים את היבשת בעצמם למצב מסוכן יותר לכלכלה הגלובלית, הסיכון שמקורו במשבר החוב באירופה הוא גבוה יותר מהסיכון של נפילת ליהמן ברדרס ב-2008, האירוע שגרר את הכלכלכה הגלובלית למיתון כבד, מעריך סורוס.

סורוס הזהיר מפני תרחיש שבו "מספר מדינות קטנות בגוש האירו עלולות להגיע לחדלות פירעון ולעזוב את מרחב האירו והמטבע המשותף". סורוס מעריך כי "תרחיש כזה יסכן את הכלכלה הגלובלית". סורוס מציע כי שתיים או שלוש מדינות קטנות במרחב האירו יגיעו לחדלות פירעון באופן מבוקר ויעזבו את גוש האירו בצורה מסודרת.

"ברגע האמת, הרשויות אירופה יעשו הכל כדי להחזיק את המערכת יחד כיון שהאלטרנטיבה היא יותר מדי נוראית ואי אפשר יהיה להתמודד איתה", הוסיף סורוס.