מירס תשתמש באנטנות של פלאפון לרשת החדשה שלה

מירס ופלאפון חתמו על הסכם נדידה פנים ארצית, שיאפשר למירס לספק כיסוי כלל ארצי על גבי הרשת של פלאפון ■ מירס מתכננת להשיק את הרשת שלה ברבעון הראשון של 2012

מירס תשתמש באנטנות של פלאפון על מנת להשיק את הרשת החדשה שהיא מקימה. שתי החברות חתמו על הסכם נדידה פנים ארצית, שיאפשר למירס כיסוי כלל ארצי, על גבי הרשת של פלאפון. נדידה פנים ארצית מאפשרת למפעיל חדש להשתמש באתרי הסלולר של מפעיל קיים ובעצם לקנות ממנו כיסוי כלל ארצי, עד שישלים את הקמת הרשת שלו בעצמו.

מירס מלכתחילה כיוונה לפלאפון למרות שהיא לא אמרה זאת במפורש כדי שלא לחבל במו"מ המסחרי עם יתר המפעילות, אבל היה די ברור ששתי החברות יילכו ביחד. זאת מפני שלסלקום ולפרטנר יש תביעות לשימוש הדדי ברשתות. כלומר פרטנר וסלקום עשויות לבקש בתמורה להסכם נדידה על גבי הרשת שלהם, מהבעלים של מירס, חברת הוט, להשתמש ברשת הנייחת שלה לטובת חדירה לשוק התקשורת הקווית.

במקרה של פלאפון אין למירס ולהוט בעיה כזו, שכן כל אחת מהן היא קבוצת תקשורת שיש לה רשת נייחת ורשת סלולרית. מירס ופלאפון חתמו על מזכר הבנות לקראת חתימה על הסכם סופי. המשמעות היא שמירס ופלאפון יצטרכו להזדרז על מנת שהראשונה תוכל להשיק את הרשת שלה ברבעון הראשון של 2012 כפי שהיא מתכננת.