נושי פלאזה סנטרס אישרו הזרמת 17 מיליון א' לאלביט הדמיה

‎‎‏מחזיקי האג"ח של החברה בשליטת מוטי זיסר הסכימו לחלוקת דיבידנד בגובה 30 מיליון אירו, בכפוף למגבלות שונות על חלוקות עתידיות‏‏

‎‎מוטי זיסר הצליח להרגיע את הרוחות שסערו בעקבות חלוקת דיבידנד של 30 מיליון אירו בחברת פלאזה סנטרס שבשליטתו. מחזיקי האג"ח של החברה ביטלו את תוכניתם לפנות לביהמ"ש על מנת לעצור את המהלך, שנקבע ובוצע היום, ובתמורה הסכימה החברה להגביל חלוקת דיבידנדים בשנים הקרובות.

‏בנוסף, ובהתאם לדרישת רשות ניירות ערך, הבהירה החברה כי 90% מהעודפים הראויים לחלוקה מקורם ברווחים ממימוש נכסים ומפעילות שוטפת, והחלוקה מידתית ביחס לגובה ההון העצמי, כך שלא תשפיע באופן מהותי על החברה. "חלוקת הדיבידנד נבחנה על ידי הדירקטוריון, שקבע כי לא תהיה השפעה מהותית לרעה על מצבה הכספי של החברה", נמסר בהודעתה של פלאזה סנטרס.

חברת הנדל"ן מקבוצת אלביט הדמיה שבשליטת זיסר הודיעה על חלוקת הדיבידנד לפני שבוע, ומחזיקי האג"ח, החוששים מפגיעה ביכולת החזר החוב של החברה, איימו בעצירת המהלך באמצעים משפטיים, תוך איום שזיסר לא יוכל יותר לגייס כסף בשוק ההון. בתגובה, החברה הגישה הצעה להגבלת חלוקת דיבידנדים בעתיד, ואף שיפרה אותה לאחר מו"מ עם המחזיקים.

‏‏פלאזה סנטרס התחייבה להגביל את חלוקת הדיבידנדים ל-30 מיליון אירו בשנה, לבצעה‎ ‎רק‎ ‎מתוך‎ ‎תזרים‎‏ ‏‎נטו‎ ‎הנובע‎ ‎ממימוש‎ ‎נכסים, ורק אם תשואת האג"ח שלה לא תהיה חריגה. משקיע מוסדי אמר היום ל"גלובס" כי "מדובר בהישג חשוב, כיוון שבעתיד‏ נוכל לתבוע את הדירקטורים. המטרה הייתה ליצור חומה בין חברת האם והבת, ולאותת לחברות נוספות שגם אם אין עילה לפי שטר הנאמנות - ‏חובת הזהירות חלה עליהם, לפעול לטובת החברה ולא לטובת בעל השליטה".

פלאזה סנטרס, שמניותיה נסחרות בבורסות של לונדון ושל פולין (לפי שווי חברה של 900 מיליון שקל), מרכזת את פעילות הנדל"ן של אלביט הדמיה במרכז ובמזרח אירופה. בישראל הנפיקה החברה שתי סדרות אג"ח, בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, הנסחרות כיום בתשואת זבל של עשרות אחוזים.‏‏ ‏‎‎‏

‏‎‎משקיע מוסדי: "מדובר בהישג חשוב, כיוון שבעתיד‏ נוכל לתבוע את הדירקטורים. זהו איתות לחברות לפעול לטובת החברה ולא לטובת בעל השליטה".

תגובת פלאזה סנטרס: "החברה שמחה להודיע כי הגיעה לסיכום עם בעלי האג"ח בהתאם למתווה אשר הציעה, שקיבל את תמיכת הרוב המכריע של בעלי האג"ח. החברה פועלת במגוון שווקים ורואה בשוק ההון הישראלי כמהותי ושותף לדרך. החברה, כמו בעלי האג"ח רואה בשמירה על איתנותה הפיננסית נכס מהותי בפעולתה. החברה מאמינה שדיאלוג והדברות עם מחזיקי העניין בה הם ערך עליון ותמשיך להיות קשובה לבעלי האג"ח ובעלי מניותיה כפי שעשתה עד כה".‏