הטיפ היומי: מניה עם קריצה ישראלית שתזנק ב-20%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית טייקו, שרכשה לאחרונה את ויסוניק הישראלית, בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 53 דולר

‎‎חברת טייקו אינטרנשיונל ‏Tyco International‏ (סימול: ‏TYC‏) פועלת באופן גלובאלי ומספקת מוצרים ושירותי אבטחה, הגנה מפני שריפות, מערכות ומוצרים בתחום האיתור, ‏שליטה מרחוק ומוצרים נוספים. מטה החברה יושב במדינת מסצ'וסטס שבארה"ב.

‏לפני מספר ימים הודיעה טייקו על רכישת חברת ויסוניק הישראלית, הפועלת בתחום מערכות האבטחה הביתיות והארגוניות תמורת 100 מיליון דולר במזומן. מכירות ויסוניק בשנת 2010 עמדו על 78 מיליון דולר, והנהלת טייקו צופה כי העסקה תושלם בסוף 2011.

‏‏‏רכישת ויסוניק מוסיפה טכנולוגיה אלחוטית מובילה ליחידת מוצרי הביטחון של החברה, ותהפוך את טייקו לחברה השלישית בגודלה בעולם בתחום זה אחרי ‏‏United Technologies‏ ו-‏Honeywell‏.

‏בטייקו מאמינים שבמהלך שלוש-ארבע השנים הקרובות הם יוכלו להגדיל את מרווחי הרווח של ויסוניק - העומדים כעת על נתון חד ספרתי - למספר דו ספרתי, כמו זה שמאפיין את שיעור הרווח של יחידת מוצרי האבטחה שלה. לקוחות ויסוניק מרוכזים ברובם באירופה, כך שפעילותה האירופית תשלים את זו של טייקו, שכוחה מצוי בעיקר בצפון אמריקה. בנוסף מתכננת טייקו להציג את ויסוניק לשווקים הדרום אמריקניים, שם לויסוניק אין כעת פעילות.‏

‏המלצתנו על טייקו היא "קנייה" במחיר יעד של 53 דולר, המשקף מכפיל רווח עתידי של 13 לרווח הנקי למנייה החזוי על ידנו (4.10 דולר לשנה הפיסקלית 2013). מכפיל זה שמרני ונמוך מזה של מתחרותיה, בהתחשב בשיעור המס הנמוך מהממוצע בו ממוסה טייקו. מחיר היעד גבוה ב-20% ממחיר המניה הנוכחי.‏

‏‏*** נכתב על ידי ‎‎מחלקת המחקר, מריל לינץ'‏