ענבל אור: "אני גרה רק בשכירות ולא בעד לקנות דירה"

פרויקט מיוחד: "הדירה הראשונה שלי" - בכירים במשק מספרים על רכישת הדירה הראשונה שלהם ■ והפעם: ענבל אור מספרת על הדירה שרכשה לפני 7 שנים ברעננה ■ היום היא מודה: "במצב של השוק היום, לא היינו יכולים לקנות את הדירה"

הרכישה

"הדירה הראשונה שלי הייתה בת 4 חדרים ברעננה. קנינו אותה אני ובעלי כשהייתי בהריון עם הבת הראשונה שלי, לפני קצת יותר משבע שנים. זו הייתה דירה חדשה מקבלן שקניתי על הנייר. הייתי אז בת 28 ועד אז גרנו אני ובעלי בשכירות. לפני שקנינו את הדירה, חתמנו על חוזה לרכישה של דירה דומה, באותו אזור, מקבלן אחר. גם זו הייתה דירת גן, ובמחיר טוב יותר. אבל הייתה אז בעיה, שער הדולר השתנה והקבלן דרש מאיתנו עוד 60 אלף שקל. סירבנו להוסיף, ביטלנו את החוזה ואף הגענו איתו לבית המשפט. בסופו של דבר, הוא פשט את הרגל".

הדירה

"זו הייתה דירת גן בת 4 חדרים 120 מ"ר בנוי עם גינה בשטח 120 מ"ר. רעננה הייתה המטרה, ושם חיפשנו את הדירה. הסתכלנו קדימה על איכות חיים, פארקים, חינוך ואוכלוסייה טובה ורעננה הייתה הבחירה הכי טובה מבחינתנו".

המימון

את הדירה רכשו בני הזוג בכ-2 מיליון שקל, ללא עזרה מההורים. "לקחנו משכנתא בגובה כ-60%. בעלי עבר אז בתדיראן ואני שיווקתי דירות בפרויקטים בתור עצמאית. חסכנו את הכסף במשך 7 שנים. לא הייתה לנו עזרה מההורים, חוץ מחום ואהבה". עד הכניסה לדירה, התגורר הזוג הצעיר אצל החמות. אור: "זו הייתה תקופה קשה. חיכינו שהדירה תהיה מוכנה והיה קשה לשלם על המשכנתא ועל השכירות. במצב של השוק היום, לא היינו יכולים לקנות בזמנו את הדירה. אין לי ספק שהיינו צריכים להתפשר".

היום

אחרי שנה, החליטה משפחת אור למכור את הדירה ולהקים קבוצת רכישה בגבעתיים. "מכרתי את הדירה ב-2.2 מיליון שקל לזוג אנגלים והשקעתי את הכסף בפרויקט בריינס 34 בגבעתיים. קניתי שם את הפנטהאוז במסגרת קבוצת הרכישה שארגנתי. היום הדירה שווה 4 מיליון שקל. "הרכישה הראשונה ההיא בעצם הובילה אותי לעסוק בתחום הנדל"ן. בעקבות הרכישה, השינויים במחירים בעקבות המדדים והצורך להוסיף כסף, הגעתי למסקנה שיש דרך הרבה יותר טובה לעשות את כל התהליך - להיות יזם בעצמך, במסגרת קבוצת הרכישה".

ועוד דבר

הניסיון ההוא של הרכישה וכל מה שכרוך בה לימד אותה שעדיף לקנות דירה, להשכיר אותה לדיירים אחרים ולגור בעצמה בשכירות. "מאז גרתי רק בשכירות, וכך אמשיך. אני לא בעד לקנות דירה ולגור בה אלא למנף את ההשקעה".