"שלום אדוני השר": אתר חדש לשליחת מכתבים לח"כים

רציתם פעם לכתוב לחבר כנסת או שר ולא ידעתם איך? אתר אינטרנט חדש יעשה עבורכם את העבודה ובמספר שלבים קצרים ■ גם לכבוד הנשיא תוכלו לכתוב ולשלוח אגרת ברכה

כמה פעמים רציתם להגיד לנבחרי הציבור שלכם מה אתם חושבים עליהם ועל פועלם בכנסת, אך לא הייתה לכם דרך ישירה לפנות אליהם? אולי להציע להם לחוקק איזה חוק, להתלונן על פעולה/חוסר פעולה שלהם ואפילו לשבח אותם על עבודה מעולה שהם עושים במסגרת חובתם הציבורית.

הכנסת וממשלת ישראל השתלבו והתחברו בהדרגה לרשת האינטרנט בשנים האחרונות, וכך גם משרדים ומוסדות ממשלתיים רבים, אך אפשר בקלות ללכת לאיבוד באתרים הללו עד שתמצאו כתובת ישירה להתכתבות עם שר או חבר כנסת ספציפי.

אתר חדש בשם "השר" (Hasar.co.il), או "שלום אדוני השר", יהפוך את שליחת המכתבים שלכם לנבחרי הציבור לפעולה של מספר צעדים פשוטים. כבר בעמוד הראשי תוכלו לבחור האם ברצונכם לפנות לחברי הכנסת או לנשיא המדינה. מיד לאחר מכן, תוכלו לבחור את הנמען שלכם לפי רשימת הסיעות בכנסת, שרים בממשלה, קואליציה או אופוזיציה, חילונים או דתיים, גברים או נשים וכן לפנות לוועדות הכנסת השונות.

קרדיט תמונה: צילום מסך Hasar.co.il

hasar.co.il
 hasar.co.il

קרדיט תמונה: צילום מסך Hasar.co.il

באתר "השר" תוכלו אפילו לשלוח מכתבים לרשימות תפוצה מוגדרות מראש כגון סיעה שלמה, או לבחור בצורה שרירותית כמה חברי כנסת שלהם תרצו לכתוב את אותו מכתב. לאחר בחירת הנמענים תועברו לעורך טקסט מובנה שיאפשר לכם לכתוב את מכתבכם או להעלות קובץ PDF מוכן מראש.

שליחת המכתבים מתאפשרת ב-3 דרכים: פקס, דוא"ל (Mail) או שליחת אגרת ברכה. שליחת מיילים היא חינמית אך מוגבלת למקסימום 30 נמענים. שליחת פקס או אגרת ברכה מעוצבת תעלה לכם שקל אחד עבור כל נמען, ותוספת של 25 אגורות עבור כל דף נוסף.

ברוח המחאה החברתית ששטפה את המדינה בחודשיים האחרונים, באתר החדש יאפשרו לגולשים גם לשלוח עצומות אלקטרוניות על מנת לקדם את סדר היום שלהם. "היום לא מספיק שיש לך חופש ביטוי, צריך גם שיהיו אנשים שיקשיבו לך", כך נכתב באתר. "אם עד היום צעקת וכתבת טוקבקים, היום אתר 'שלום אדוני השר' מאפשר לך לא רק לכתוב הודעות לנבחרי הציבור, אלא גם לשלוח את ההודעות לאותם נבחרים".

מאחורי האתר הזה עומדת קבוצת 3amigos שהשיקה בתחילת השנה את האתר Netek (נתק) לעזרת הציבור בהתנתקות מחברות מסחריות ונותני שירותים שונים, מבלי לסבול את הבירוקרטיה הכרוכה בכך ומבלי לעבור אל מוקדי שימור הלקוחות השונים.

נכון לעכשיו הגולשים באתר החדש מוגבלים לשליחת 10 מכתבים ביום, וזאת על מנת שלא ליצור עומס על נבחרי הציבור - זאת בהנחה שהם אכן ייחשפו למכתבים שיישלחו אליהם. לפחות הם לא יוכלו להגיד שלא עדכנו אותם לפני שהארץ תתכסה באוהלים פעם נוספת.