אחרי מינוי ליברמן: תורג'מן תמונה ליו"ר חלמיש

שר הבינוי והשיכון מינה את רחל תורג'מן, שהייתה דמות מרכזית בהסתדרות, ליו"ר חלמיש, המספקת דיור ציבורי בתל אביב

עו"ד רחל תורג'מן, מי שזכורה כדמות מרכזית בהסתדרות בהנהגתו של עמיר פרץ, תמונה על-ידי שר הבינוי והשיכון ליו"ר דירקטוריון חברת הדיור חלמיש. כך נודע ל"גלובס".

חלמיש, חברה ממשלתית-עירונית בבעלות משותפת של משרד הבינוי והשיכון (50%) ועיריית תל אביב יפו (50%) מספקת דיור ציבורי, שיקום שכונות והתחדשות עירונית בתל אביב-יפו. מזה שנים רבות לא היה לארגון יו"ר קבוע, וכעת, ככל הנראה, הושגה הסכמה על מועמדת בקרב הרשויות שמחזיקות בחברה. מינוייה של תורג'מן בא ימים ספורים לאחר מינויו של בנצי ליברמן למנהל רשות מקרקעי ישראל על ידי שר השיכון אריאל אטיאס, מהלך שמעלה את השאלה האם מתוכננת עוד סדרה של חילופי גברא ברשויות שבאחריות משרדו.

תורג'מן, 39, ששימשה דירקטורית בחלמיש בשנה האחרונה, מכהנת גם כדירקטורית בחברת דלק ישראל שבשליטת יצחק תשובה. היכרותה עם אריאל אטיאס, כיום שר השיכון, החלה כשעמדה בראש ועדת הכספים של הרשות השנייה ("ועדת תורג'מן") כשאטיאס כיהן כשר התקשורת. לעו"ד תורג'מן תארים ראשונים במשפטים, מדעי המדינה והיסטוריה, וכן תואר שני במדעי המדינה. היא בעלת חברת הייעוץ "ספארק יזמות פיננסים והשקעות".

בתגובה, אמרה היום (א') תורג'מן ל"גלובס", כי "נכונה לי דרך ארוכה. אני מודה לשר השיכון ולראש עיריית תל אביב על האמון בי, ואני מאמינה שאעמוד באתגרים הרבים העומדים בפני חלמיש, שהיא חברה לא פשוטה". דוברי משרד השיכון ועיריית תל אביב אישרו את דבר מינויה של תורג'מן.