מדד אמון העסקים בגרמניה הפתיע לטובה; ירד מתחת לצפי

מהדד נקבע על רמה של 107.5 בעוד התחזיות דיברו על ירידה לרמה של 106.5 ■ שפל של 15 חודשים ■ "גרמניה תראה האטה חדה בצמיחה, אולם כניסה למיתון לא עולה על הפרק"

מדד אמון העסקים פורסם היום בגרמניה והוא הפתיע לטובה את האנליסטים. המדד אומנם רשם ירידה נוספת, אולם הפעם הירידה הייתה פחות מהתחזיות. המדד שפורסם נקבע על רמה של 107.5 נקודות לעומת תחזיות שדיברו על ירידה לרמה של 106.5, מרמה של 108.7 בחודש אוגוסט. למרות האופטימיות, המדד הגיע לשפל של 15 חודשים.

בסוכנות בלומברג, ש-41 הכלכלנים שלה שעוקבים אחרי הכלכלה הגרמנית חזו ירידה של המדד לרמה של 106.5, אמרו שזה מעיד על חוזקה של הכלכלה הגרמנית, וזה יכול להעיד על כך שגרמניה לא תיכנס למיתון בעקבות משבר החוב באירופה.

מדד הדאקס , המדד שמייצג את הכלכלה הגרמנית, רשם ירידה של 29% בחודשיים האחרונים, בעקבות התחזיות השחורות לגבי עתידה הכלכלי של גרמניה. תוכניות הצנע של איטליה ואירלנד גרמו לירידה בייצוא הגרמני, מה שהוסיף לירידות המדד.

"גרמניה תראה האטה חדה בצמיחה, אולם כניסה למיתון לא עולה על הפרק כרגע", אמר דיוויד מילקר כלכלן בכיר בחברת Union Investment, "אולם אם אספקת האשראי בגרמניה תיפגע, זה יהיה סיפור אחר לגמרי".