סר אלכס פרגוסון טוען: הטלוויזיה היא כמו שטן

מאמן מנצ'סטר יונייטד סבור שלערוצי הטלוויזיה יש יותר מדי כוח, וכי הם מכתיבים לקבוצות לו"ז חסר היגיון ■ ויש לו תלונות גם על ההכנסות שזכויות השידור מייצרות ("לא גבוהות מספיק")

סר אלכס פרגוסון, מאמן מנצ'סטר יונייטד, תקף בחריפות את הטלוויזיה וההשפעה הגדולה מדי שיש לה לטעמו על הכדורגל האנגלי. "כשאתה לוחץ את היד לשטן, אתה חייב לשלם את המחיר", אמר הסקוטי בראיון ל-BBC. "הטלוויזיה כיום היא כמו אלוהים".

עיקר הזעם של פרגוסון מופנה אל עבר הימים והשעות של המשחקים, המוכתבים על-ידי תחנות הטלוויזיה המחזיקות בזכויות השידור של הפרמיירליג והמפעלים האירופיים. "נוצרות כל מיני סיטואציות מגוחכות, שבהן אתה צריך לשחק במשחק חוץ באירופה ביום רביעי בלילה, ומיד אחר-כך לשחק בשעת צהריים מוקדמת ביום שבת במשחק ליגה. תשאלו כל מאמן האם הוא היה בוחר בעצמו לו"ז כזה - אין סיכוי".

כמו כן, טוען פרגוסון שמועדוני הכדורגל לא מקבלים מספיק כסף מהטלוויזיה. "אם הפרמיירליג מוכרת את המוצר שלה לתחנות טלוויזיה ב-200 מדינות, אז אני לא חושב שההכנסות שמקבלות הקבוצות מהשידורים גבוהות מספיק". טענה שנשמעת מעט אבסורדית, על רקע העובדה שבעונה הקודמת (2010/11) קיבלה יונייטד סכום שיא של 60.4 מיליון ליש"ט כתמלוגי זכויות השידור שלה בפרמיירליג, הסכום הכי גבוה בהיסטוריה לקבוצה באנגליה בשנה אחת.

בממוצע, מקבלת כל קבוצה בפרמיירליג 4.3 מיליון ליש"ט עבור כל משחק שלה שמשודר בטלוויזיה.

כלל זכויות השידור של הפרמיירליג, בבריטניה וברחבי העולם, כולל לפלטפורמות ניו-מדיה, מכניסות לליגה האנגלית כ-1.1 מיליארד אירו מדי עונה.