יובל שטייניץ: "די להפחיד על הקיצוץ בתקציב הביטחון"

שר האוצר בראיון לגלי צה"ל: "יישום המסקנות יעלה הרבה כסף; אנחנו מדברים על קיצוץ של כ-2.5 מיליארד שקל מתקציב הביטחון" ■ "מציע להפסיק את ההפחדות; מערכת הביטחון תתרום תרומה משמעותית"

בבוקר שלאחר פרסום מסקנות ועדת טרכטנברג, מתייחס לראשונה שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לגלי צה"ל לפרסום המסקנות.

- נתניהו הבטיח ליישם את ההמלצות. תעשו זאת?

"אני מניח שכן. הממשלה הזאת הוכיחה בעבר יכולת החלטה ומימוש - התמודדות עם המשבר הכלכלי וועדת ששיסנקי, ואני בטוח שגם הפעם".

- הכוונה היא לאמץ אותו ככתבו וכלשונו?

"המסמך מאוד מורכב כגון ענייני הפרטת הנמלים, שכולם מסכימים שיש לעשות זאת ואנחנו בתהליך בנמל אילת. אם יעלו השגות משמעותיות וחשובות, אני מניח שיהיו שינויים".

- כמה זה יעלה?

"זה יעלה הרבה. רוב הכסף יבוא מקיצוץ מתון בתוספת לתקציב הביטחון, והוועדה הדגישה זאת. חשוב לציין כי מדובר בקיצוץ מיתון - ואנחנו מדברים על קיצוץ על כ-2.5 מיליארד שקל בתוספת הגברת שקיפות במערכת".

- מה לגבי ההפחדות של מערכת הביטחון?

אני מציע להפסיק עם ההפחדות. כשהיה צורך, אני הייתי הראשון שהוסיף תוספות. צריך להשאיר הכל בפרופורציה. יש מקום לקצץ בביטחון לטובת נושאים לא פחות חשובים".

- מה לגבי שר הביטחון?

"שר הביטחון הצהיר כי המערכת תתרום תרומה משמעותית - ועכשיו הם תורמים כפי שצההירו".

- אנשי המחאה מרגישים מחאה. היא יכולה להתחדש.

"אני לא רוצה להתייחס למחאה - זכותם של אנשים להפגין וזוהי זכות חשובה מדמוקרטיה. יש כאן תיקון מאוד משמעותי שהוועדה ממליצה עליו בכמה כיוונים: הקלת יוקר המחייה ונושא החינוך לגיל הרך".

- מה תעשה אם ייצאו שום מאות אלפים לרחובות?

"המסקנות של ועדת טרכטנברג שוות - שום ממשלה בתולדות ישראל לא עשתה יותר בקדנציה אחת בנושאי חינוך ורווחה יותר מהממשלה הנוכחית".