עוד עלייה במס הבלו: ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה ל-7.29 ש'

משרד התשתיות: מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק יעודכנו בלילה שבין שבת לראשון - מחיר ליטר יעלה ב-2 אגורות (0.28%)

הכינו את הכיס - מחיר הדלק שוב עולה. משרד התשתיות הודיע היום (ג') כי בלילה שבין שבת לראשון יעודכנו מחירי מוצרי הדלק לחודש אוקטובר הנמצאים בפיקוח הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק, כך שמחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה ב-2 אגורות לליטר (0.28%) בתדלוק בשירות עצמי - ויעמוד על 7.29 שקלים לליטר.

לפי ההודעה, עמלת תדלוק על ידי עובד תחנת הדלק תעמוד על 21 אגורות לליטר, עלייה של 5% מהחודש הקודם. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת באילת יעמוד על 6.28 שקלים לליטר, עלייה של 2 אגורות מהחודש הקודם (0.32%). עמלת התדלוק באילת תהיה 18 אגורות לליטר, עלייה של 6% מהחודש הקודם.

מחיר הדלק צפוי היה לעלות בשיעור חד יותר בחודש אוקטובר, כתוצאה מתפוגת צו ההוזלה במס על הבלו ועלייתו מ-2.86 ל-2.95 שקלים לליטר 95 אוקטן. מה שקיזז על העלייה במחיר היה צניחה במחירי הנפט בעולם בימים האחרונים.

לקראת החודש הקרוב בוטלה כליל ההנחה שמחיר הבלו שהאוצר הסכים לתת לפני חודשיים, ועד כה משרד האוצר לא הודיע דבר על הארכת הצו המוזיל את מחיר הבלו. באוצר מסרו היום כי "טרם התקבלה החלטה בנושא". אם הצו אכן היה מוארך ייתכן והיינו נמנעים מעליית מחירי הדלק באוקטובר - ואולי הם אפילו היו יורדים.

כזכור, הפחית האוצר את הבלו ב-31 אגורות בתחילת חודש אוגוסט בלחץ ראש הממשלה שחשש מפני התייקרות צפויה של 31 אגורות של הבנזין כתוצאה מזינוק במחיר הנפט דאז. בעקבות ההחלטה הוציאה רשות המסים צו המפחית את גובה הבלו ב-31 אגורות למשך חודש אוגוסט בלבד. בספטמבר הועלה בחזרה גובה הבלו בשיעור של 22 אגורות.

שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו תקף בעקבות כך את האוצר ואמר כי "בהתעקשותו, ממשיך (האוצר) לחלוב את הציבור דווקא בתקופה בה הדבר הנכון הוא להוריד את נטל המסים, כפי ש"ישראל ביתנו" דורשת. מחיר הדלק הראוי הוא סביב 5 שקלים לליטר. הורדת נטל המס תתן מענה מיידי לצורך הצודק שעלה מן הציבור להשאיר בידו הכנסה פנויה, במיוחד לאור העובדה שלציבור אין אלטרנטיבה אמיתית בתחבורה. אני שב וקורא לאוצר לאמץ מדיניות של הורדת המס על הדלק לכדי 30% ממחירו".