המחאה - השלב הבא: שוב הפגנת ענק ופנייה אישית לח"כים

אחרי האכזבה של מנהיגי המחאה החברתית ממסקנות ועדת טרכטנברג, המפגינים קוראים לציבור לשלוח מכתבים לחברי הכנסת במטרה לדון בתקציב חדש ■ וגם: הפגנת ענק נוספת מתוכננת ל-29 באוקטובר

בקושי יממה מאז הוגשו מסקנות ועדת טרכטנברג, בראשותו של הפרופסור מנואל טרכטנברג, לראש הממשלה - מנהיגי המחאה כבר הכריזו כי "טרכטנברג מסתלבט" עליהם, ודחו את הצעות הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי.

באותה הזדמנות ביקשו מנהיגי המחאה להצית מחדש את גל ההפגנות ולבקש שוב מהציבור להיות אקטיביים במטרה לגרום לממשלה ולכנסת ישראל לדון מחדש בתקציב המדינה לשנת 2012, במקום התקציב הדו-שנתי שנהוג כיום שייפתח לדיון והצבעה רק ב-2013.

האתר הרשמי של המחאה פרסם דף מיוחד בו הוא קורא לגולשים להזין מספר פרטים אישיים ולשלוח מכתב, מנוסח מראש, לכל חברי הכנסת הקורא להם לפעול למען תקציב מדינה חדש לשנה הבאה.

נוסח המכתב המופיע באתר המחאה:

"חבר/ת כנסת נכבד/ה,

גם אני, יחד עם 85% מהציבור שתומך במחאה החברתית, קורא/ת לכם לבטל את התקציב הדו-שנתי ולהניח על שולחן הכנסת הצעת חוק תקציב לשנת 2012 - תקציב חברתי, המכוון לצמצום פערים ומגביר את מחויבות המדינה לטפל בתחומי הדיור, התעסוקה, החינוך, הבריאות והרווחה, לטובת כלל אזרחי ישראל.

השינויים המסתמנים של ועדת טרכטנברג אינם מספיקים. הם קצרי-טווח, לשנה בלבד; הם אינם מחייבים; אינם עוסקים בחלק ניכר מהגזרות שהציבור כבר אינו יכול לעמוד בהן; ואינם מצביעים על מקורות מספיקים, שצריכים לבוא משינוי אמיתי בחלוקת נטל המס. המדיניות החברתית-כלכלית של ישראל חייבת להשתנות באופן מהותי.

לא ייתכן שמול מחאתם של מיליוני אזרחים, תקציב המדינה - ועמו המדיניות הכלכלית - יישארו על כנם עד שנת 2013. בידך האחריות לקבוע - תקציב חברתי חדש ל-2012!"

בנוסף, עוד לפני שפורסמו באופן רשמי מסקנות ועדת טרכטנברג, החלה להתארגן בפייסבוק הפגנת ענק נוספת המתוכננת ל-29 באוקטובר, יומיים לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת. למעלה מ-2700 גולשים כבר אישרו את הגעתם במטרה לצאת שוב לרחובות ולדרוש תקציב חדש לשנת 2012 בדגש על הצרכים החברתיים של המוחים.

ההתנעה המחודשת של המחאה הקוראת לציבור לצאת שוב לרחובות מלווה גם בסרטון חדש שהועלה אתמול ליו-טיוב: