ארדואן איים וגם קיים: "ספינת קידוח הגיעה לחופי קפריסין"

הספינה הגיעה אתמול לחופי קפריסין בליווי מטוסים וספינות קרב טורקיות ■ מיקומה המדוייק של הספינה לא נמסר ■ דיווחים: אזור הקידוח קרוב לאיזור הקידוח של נובל אנרג'י בקפריסין

לפני כמה ימים איים ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לבל ייפגעו בספינה הנורווגית שתגיע לחופי קפריסין על מנת לבצע קידוח באזור. היום הגיעה הספינה הנורווגית מלווה במטוסי חיל האוויר הטורקי לחופי יוון, וזאת בתגובה לקידוחים שעושה ממשלת קפריסין יחד עם חברת נובל אנרג'י, שותפתה של חברת דלק קידוחים של תשובה במאגרי "לוויתן" ו"תמר".

בשבוע שעבר, התחילה ממשלת קפריסין בקידוחים לחיפוש נפט וגז אל מול חופי האי השכן, אולם המהלך הזה עורר את זעמה של טורקיה ומי שעומד בראשה. בהמלך מתריס, הודיעה טורקיה שהיא שולחת ספינה נורוויגית על מנת לבצע חיפוש נפט אל מול חופי קפריסין, והיום כאמור, הגיעה הספינה אל חופי קפיריסין מלווה במטוסים של חיל האוויר הטורקי.

"אנחנו ננסה לפתור את המחלוקות בין שתי המדינות בדרכי שלום", אמר ראש ממשלת טרוקיה במהלך טקס צבאי היום בטורקיה. "אולם אנחנו נלך עד הסוף בשמירה על האינטרסים שלנו".

הספינה הגיעה ליעדה כבר אתמול, אולם רק היום פורסם דבר הגעתה לאזור הקידוח. גורמים רשמיים בטורקיה סירבו לתת את מיקומה המדוייק של הספינה, בעקבות דיווחים על כך שאתר הקידוחים סמוך לאתר הקידוח של נובל אנרג'י.

הקפטן של ספינת הקידוח מסר לסוכנות הידיעות הממשלתית הטורקית, שהספינה הגיעה ליעדה כ-80 קילומטר מחופה של קפריסין, אולם גם הוא סירב לתת מקום מדוייק. הוא מסר, שהספינה שעליה 21 אנשי צוות, הגיעה לאי בליווי ספינות קרביות של חיל הים הטורקי ועם ליווי של מטוסי קרב טורקיים.