ארה"ב: מדד מכירות הבתים נפל ב-1.2% בחודש אוגוסט

(עדכון) - התביעות השבועיות לדמי אבטלה ירדו ל-391 אלף תביעות - רמת שפל מאז אפריל ■ הצמיחה ברבעון השני: 1.3% - כאשר בשוק ציפו ל-1.2% צמיחה

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסמו היום שני נתונים חשובים, לפני פתיחת המסחר. מחד, פורסם נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-24 לספטמבר, שירד ל-391 אלף תביעות - רמת שפל מאז אפריל השנה. זאת, לעומת 428 אלף תביעות בשבוע החולף (הנתון עודכן מ-423 אלף תביעות), ובהשוואה לצפי ל-420 אלף תביעות בשוק. וכן, פורסם האומדן השלישי לצמיחת התמ"ג בארה"ב, שעומד על 1.3% - מעל לצפי בשוק (פירוט בהמשך).

נתוני התביעות השבועיות לאבטלה חשובות במיוחד בעת הנוכחית, שכן הן מהוות אינדיקציה חיונית למצב שוק התעסוקה בארה"ב - הסובל מאבטלה הנמצאת בשיא של 20 שנה, שמדאיגה מאד את המשקיעים. בנוסף לכך, גם דוח התעסוקה של חודש אוגוסט - שהצביע על אפס משרות חדשות שנוצרו בחודש זה בארה"ב, מוסיף לחרדה.

ברקע פרסום הנתון, מהדהדת תוכניתו של ברק אובמה ליצירת משרות נוספות בהיקף 450 מיליארד דולר עליה הכריז לפני מספר שבועות, במטרה לתמרץ את שוק התעסוקה ועימו את הצמיחה.

נציין כי ממוצע התביעות לארבעת השבועות החולפים - המהווה נתון אמין ומדוייק יותר לגבי המגמות בשוק התעסוקה האמריקני, ירד ב-5,250 תביעות לרמה של 417 אלף תביעות. זאת, כאשר מספר האמריקנים אשר מקבלים דמי אבטלה ירד ב-20 אלף ל-3.73 מיליון מובטלים, בסך הכל.

הצמיחה ברבעון השני - מעל המצופה

כמו כן, כאמור, פורסם נתון חשוב במיוחד - האומדן השלישי (והסופי) של הפדרל ריזרב לצמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון השני, שעומד על 1.3% - לא נתון חיובי, אבל בהחלט טוב יותר מהציפיות והאומדנים הקודמים. כאמור, בשוק ציפו לצמיחה רבעונית של 1.2%, בעוד האומדן השני של הנתון הצביע על שיעור צמיחה של 1.0%.

עוד ציין כי נתון הליבה של הצריכה הפרטית ברבעון השני, להוציא מוצרי מזון ואנרגיה - עלתה ב-2.3%, לעומת נתון של 2.2% באומדן הקודם.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט, פורסם נתון מדד מכירות הבתים - שנפל ב-1.2% בחודש אוגוסט ל-88.6 נקודות, זאת בהשוואה לרמה של 89.7 נקודות ביולי. יש לציין כי רמת המדד הנוכחית הינה 7.7% מעל רמתו באוגוסט 2010, אולם עדיין קצב המכירות נמוך מכדי להצביע על אישוש של שוק הנדל"ן המקרע בארה"ב.