סקר "בלומברג": 75% צופים מיתון בגוש האירו תוך שנה

כ-72% מהנשאלים בסקר צופים כי אחת מהחברות בגוש האירו תיאלץ לעזבו בתוך 5 שנים; 40% חוזים כי זה יקרה תוך שנה ■ 53% צופים כי הטלטלות בשוק יפגעו במערכת הבנקאית

האם עליות השערים בשווקים הגלובליים היום (ה'), מהוות סיבה למסיבה? על פי סקר שביצעה השבוע סוכנות החדשות "בלומברג", המשקיעים נעשים מודאגים יותר ויותר ממשבר החובות הריבוניים באירופה, כאשר יותר ויותר כלכלנים צופים נטישה של אחת מ-17 החברות בגוש האירו את המרחב, כמו כן כי הסיכוי למיתון באירופה בשנה הקרובה, הולך וגובר.

כ-72% מהנשאלים בסקר צופים כי אחת מ-17 החברות בגוש האירו, תיאלץ לעזוב את מרחב האירו בתוך 5 שנים; כמו כן, כ-75% מהנשאלים צופים כי כלכלת גוש האירו תיכנס למיתון בתוך 12 חודשים; 53% מהנשאלים צופים כי הטלטלות בשוק יחריפו בסקטור הפיננסים; 40% הנשאלים צופים כי גוש האירו ייאבד לפחות חברה אחת, כבר בשנה הקרובה.

את הסקר ביצעה "בלומברג" בקרב 1,031 משקיעים, אנליסטים וסוחרים בוול סטריט - אשר רשומים למערכת הפרסומים של הסוכנות, והוא ממשיך להצביע על הפסימיות של רבים באשר לכלכלה העולמית - כאשר יותר משליש מהנשאלים צופים כי משבר החובות הריבוניים באירופה יוסיף לפגוע בצמיחה העולמית. (סקר המשקיעים של בלומברג - עוד נתונים)

"זה משבר רע מאד", אמר ז'אן-יווס צ'רו (Jean-Yves Chereua), מנהל השקעות ב-LLP בלונדון, אשר השיב לסקר. "מאז שכולם חוששים מהמשבר ביוון, אנו סובלים ממשבר אמון עמוק בשווקים ומחשש כי המערכת הפיננסית כולה תיפגע. הפוליטיקאים צריכים לפעול מהר ולעשות משהו".