אינטל הודיעה על רכישת חברת טלמפ הישראלית

אינטל רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית, המעניקה שירותי ניווט ומיקום ניידים ■ החברה צפוייה להתכנס לתוך חטיבת השירותים של אינטל ■ פרטי העסקה לא פורסמו

חברת אינטל הודיעה היום (ו') כי היא רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית טלמפ, המעניקה שירותי ניווט ומיקום ניידים. החברה הישראלית צפוייה להתכנס לתוך חטיבת השירותים של אינטל לתמוך בזירת האפליקציות של החברה - הנושא את השם AppUp. פרטי העסקה לא פורסמו.

טלמפ הישראלית, המחזיקה בכ-210 עובדים וטוענת כי היא חברה רווחית, מספקת שירותי מפות ומיפוי של עסקים מקומיים, ושאר שירותים מבוססי מיקום לאפליקציות. עיקר שירותי הפעולה של החברה התבצעו עם אופרטורים באירופה ומפעילים סלולריים. לחברה כ-7 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

פטר בידל (Peter Biddle), מנהל זירת האפליקצות של אינטל, הסביר בריאיון למגזין All Things Digital כי הם לא "נועזים" מספיק כדי להכריז על תחרות מול שירותי המפות של ענקיות דוגמת גוגל ומיקרוסופט.

"מפתחים רבים מתבססים היום על Google Maps כדי לקבל שירותי מיקום ומידע, אבל לשם כך הם נדרשים להסכים לתנאי רישיון מסויימים", מסביר בידל. "אם הם ישתמשו בשירותים של טלמפ במקום, הם יהיו אחראיים על הקשר עם הלקוח".