עובדי תנובה: מבכים את התפטרות זהבית כהן מתפקידה

יו"ר ועד עובדי תנובה במכתב ל-8,000 עובדי החברה: "צר לי על החלטתה של הגברת זהבית כהן" ■ העובדים חוששים מפגיעה בשכרם ובתנאי העסקתם בעקבות ההתפטרות של יו"ר החברה

לצד הקולות הרבים המביעים תמיכה בהתפטרותה של זהבית כהן מתפקיד יו"ר תנובה, עובדי החברה מתייצבים היום (א') לצידה של כהן וחוששים שעם לכתה ייפתחו מחדש הסכמי השכר בחברה.

"צר לי על החלטתה של הגברת זהבית כהן", כתב יו"ר ארגון העובדים, אחיאב שמחי, במכתב ששיגר ל-8,000 עובדי תנובה. "יחסי העבודה שטופחו מולה ומול מנכ"ל החברה אריק שור הוכיחו כי לצד חילוקי הדעות, הושגו במהלך השנים הבנות והישגים לא מעטים. אני מאמין כי הנהלת החברה והדירקטוריון ישכילו לקיים משא-ומתן ענייני בשקיפות, ומתוך כוונה אמיתית לתגמל את העובדים על עבודתם המאומצת לאורך השנים".

שמחי הוסיף כי "עובדי תנובה תרמו ותורמים לצמיחתה של החברה, והם בהחלט ראויים לתגמול ראוי על כל פעילותם בשנים האחרונות. אסור שהמחאה על יוקר המחיה תגרום לכך שעובדי תנובה יהיו כפרת העוונות של הכלכלה הישראלית".

עו"ד בני כהן, היועץ המשפטי של ארגון העובדים, מסר כי "דווקא בימים אלה, ערב פתיחת המשא-ומתן על הסכמי העבודה החדשים, כשתוקפם של ההסכמים הישנים הסתיים זה מכבר, חשוב היה שזהבית כהן תמשיך למלא את תפקידה כיו"ר הדירקטוריון".

רגע לפני המשא-ומתן על הסכמי השכר החדשים, עובדי תנובה חוששים כי היו"ר החדש שלמה רודב ינסה להטיל על כתפי העובדים את האחריות לתוצאות המחאה החברתית, לקצץ בשכרם ולפטר עובדים.