ליימן שליסל יוצאת במכרז על חלק מתקציב המדיה

היקף התקציב עומד על 3 מיליון דולר ■ המותגים העיקריים שייכללו במכרז: קליית גת, ורטרס אורגינל, מרסי, מנטוס ולואקר

חברת ליימן שליסל עורכת מכרז על חלק מתקציב המדיה שלה בהיקף של 3 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". על התקציב מתמודדים בין היתר קבוצת מקאן-אריקסון, זניט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, יורו ישראל באמצעות חברת המדיה שלהם MPG וחברת מיינדשר של JWT ישראל.

ההתמודדות היא על החלק בתקציב שמנוהל באמצעות יורו ישראל, שהמותגים המשמעותיים בו הם קליית גת, ורטרס אורגינל, מרסי, מנטוס ולואקר. המותגים שמטופלים בשמעוני-פינקלשטיין, שהמשמעותי בהם הוא פררו רושה, אינם מהווים חלק מהמכרז.

מסעות הפרסום של מותגי ליימן שליסל הם בעיקר קמפיינים בינלאומיים שעוברים התאמה לשוק הישראלי, ולכן מדובר בעצם בלקוח מדיה. המותג היחיד שמציג קריאייטיב ישראלי הוא קליית גת.

המכרז נערך בפני נציגי החברה מחו"ל וחברת בקרה מחו"ל, שאמורים לקבל את ההחלטה לגבי רכישת המדיה בישראל. בנוסף אליהם לקחה חלק במכרז גם מנהלת השיווק בארץ, יעל זהבי. המצגות נערכו לפני מספר ימים והתמקדו באסטרטגיית מדיה ל-ורטרס אורגינל.

תקציבי המדיה של ליימן שליסל עוררו בעבר לא מעט הדים בענף הפרסום. מערך הפרסום של ליימן שליסל מורכב משני משרדי פרסום: שמעוני-פינקלשטיין - המטפל במותגים קינדר ופררו רושה, ויורו ישראל -המטפל במותגים כגון לואקר, מנטוס וקליית גת.

עד לזכייתו של יורו ישראל בתקציב טופל חלק זה בפוגל-אוגילבי. הפסקת ההתקשרות עם פוגל-אוגילבי נעשתה על רקע סכסוך בנושא עמלות היתר, שהגיע בסופו של דבר לבית המשפט. ליימן שליסל סירבו לשלם לפוגל חוב עבור מדיה בסך של כ-800 אלף שקל, בטענה כי סכום זה מקוזז עבור עמלות-יתר שהיו צריכות, כביכול, להינתן כהחזר.

פרט להתמודדות על תקציב הקריאייטיב שגררה הפרידה מפוגל וללא קשר לסכסוך המשפטי, ערכה ליימן שליסל מכרז ארוך ומתמשך בנושא המדיה - מכרז שנמשך חודשים ארוכים מאוד וכלל פרט למצגות והצגות מסחריות גם פגישות של המועמדים עם נציגי החברה מחו"ל. לאור התארכותו של התהליך וסרבולו, פרשו רוב חברות המדיה שלקחו בו חלק. בסופו של דבר הועברה המדיה לחברת MPG של יורו תל-אביב. יורו עצמה קיבלה לטיפולה את תקציב הקריאייטיב.

תגובת ליימן שליסל לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.