"לתנובה יש כעת הזדמנות לכפרה מול הצרכן הישראלי"

בכירים בשוק ההון וראשי המחאה הצרכנית מגיבים להתפטרות זהבית כהן ■ איציק אלרוב: "זאת הזדמנות לעשות חשבון נפש על המחירים שבאמצעותם החברות עשקו את הצרכן הישראלי"

בעקבות התפטרותה של זהבית כהן הבוקר (א') מתפקידה כיו"ר פסגות ותנובה, "גלובס" אסף את התגובות בשוק.

יו"ר גרנות, איציק בדר:

"שורת המהלכים שתנובה עושה - שהיא משנה את הרכב הדירקטוריון, שהיא יוצאת ומורידה את המחירים במיוחד במוצרים הבסיסיים כדי ששכבות בעלות יכולת נמוכה יוכלו להבטיח סל מוצרי מזון בסיסי במחיר הוגן, שהיא רואה בחקלאים שותפים וחלק חשוב בפעילות שלה, ושהיא מתכוונת לתת גילוי נאות לדוחותיה הכספיים - הם צעדים מבורכים שצריך לפרגן עליהם".

- למה היה חשוב שזהבית כהן תתפטר?

"לא צריך להגיד למה חשוב שיירד גשם".

מוביל חרם הקוטג', איציק אלרוב:

"אין ומעולם לא היה לנו דבר אישי נגד זהבית כהן כאדם. לתנובה יש כעת הזדמנות לכפרה מול הצרכן הישראלי באמצעות הורדת מחירים אמיתית וגורפת, לא רק במוצרי החלב. תנובה זה גם סנפרוסט, מעדנות, אוליביה ואדום אדום, והדרישה היא הורדת מחירים אמיתית על כל המוצרים ולא על כמה מוצרי חלב בלבד. לשאר חברות המזון ורשתות השיווק זאת הזדמנות לעשות חשבון נפש על המחירים שבאמצעותם הן עשקו את הצרכן הישראלי בשנים האחרונות".

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, אורי רשטיק:

"הורדות המחירים שעליהן הכריזה הבוקר תנובה הן הישג משמעותי הנובע מהמחאה הצרכנית שבה החלו הסטודנטים לפני כחודש. עם זאת, הישג זה איננו מספק. הגבינה הלבנה נמכרה עד היום במבצע במחיר של 4.16 שקלים (ל-250 גרם), וכעת תנובה מציעה 'הוזלה' ל-6.33 שקלים. בהשוואה למחירה האחרון (7.45 שקלים) מדובר אמנם בהוזלה, אך ברור כי תנובה יכולה יותר. אנחנו קוראים למנהלי תנובה לפתוח בהידברות עם נציגי הצרכנים על מנת לתקן את הטעויות שנעשו עד כה".

בכיר בפסגות

"יש מנהלים בפסגות שכבר מבינים שעזיבתה של כהן היא לטובה, אבל יש עדיין כאלה - בעיקר מנהלים שכהן דאגה להשאיר אותם על-ידי שיפור תנאי השכר שלהם, או יועצים שמתפרנסים יפה מפסגות מדי חודש - שכבר מבינים שמעמדם כעת עשוי להתערער".

בכיר בבית השקעות מתחרה

"ראוי שיו"ר ישעה את עצמו", אמר היום גורם באחד מבתי ההשקעות המתחרים בפסגות. "החקירה תדרוש מכהן הרבה זמן ולא יתאפשר לה להמשיך כראוי בתפקידה כיו"רית פסגות. אני מניח שהיא רוצה להיראות בעיני ציבור הלקוחות של פסגות כמי שחושבת על טובתו".

גורם בשוק ההון

"את הכול אפשר היה לסבול עד שהתחילו הצרות העסקיות. בשני מוקדי הרווח של פסגות, קרנות נאמנות וקופות גמל יש נסיגה עצומה. בנוסף סובל בית ההשקעות מעזיבת כוח-אדם בכיר ומנוסה שמכיר את העסק, ועיתוי מכירת פסגות לאייפקס, בו בית ההשקעות היה בשיא נכסיו, גם לא הוסיף. לכן אין לי ספק שאם הביצועים העסקיים היו טובים, באייפקס היו מתגברים על אפקט החקירה בתנובה".

מנכ"ל בית השקעות גדול

"לא הייתה לה ברירה. זו הזדמנות עבור מנכ"ל פסגות, רונן טוב, להתחזק במעמדו, אם כי יהיה קשה לקבל שם החלטות עכשיו".