ועדת הכלכלה אישרה תקנות לביטול עסקאות בענף התיירות

הוועדה אישרה תיקון לתקנות ביטול עסקה המסדירות את זכויות הביטול של עסקאות בענף התיירות ■ על-פי התקנות, ניתן יהיה לבטל עסקה 18 ימי עסקים לפני מועד תחילת השירות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (א') תיקון לתקנות ביטול עסקה המסדירות את זכויות הביטול של עסקאות בענף התיירות - כולל שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי.

במהלך הדין בוועדה, בראשותו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אמרה הממונה על רשות הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, כי התקנות "נועדול הסדיר את נושא ביטול העסקאות בתחום התיירות".

התקנות לא יחולו על שירות שמתחיל בחו"ל ונגמר בחו"ל - קרי, לא ניתן להחיל עליו את החוק בישראל, כמו למשל שירותי השכרת רכב בחו"ל.

באשר לטיסות, יחולו התקנות על טיסות שיוצאות מישראל וחוזרות לישראל, אך לא על טיסות המשך בחברות תעופה שאין להן זיקה לישראל.

במהלך הדין התעוררה מחלוקת באשר למועד הביטול, כאשר לבסוף קיבלה הוועדה את ההצעה כי הביטול ייעשה 18 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד תחילת השירות.

כמו כן, הוסכם כי כלל התקנות ייכנסו לתוקף עד 1 לינואר 2013, על מנת לבחון את יישומן במהלך השנה הקרובה - בכדי לוודא כי הזמן הקצר לא גרם לנזק לעוסקים בענפי התיירות.

עוד נציין כי הוחלט שהתקנות לא יאושרו סופית עד לאחר שתתברר עמדת משרד התחבורה בעניינן.