ההמלצות החמות: 4 מניות שבעלי עניין רוכשים באגרסיביות

כמו באפט וברקשייר, יש לא מעט חברות ובעלי עניין שמבצעים בשבועות האחרונים רכישות של מניות החברות שלהן

יש הרבה מאוד סיבות לכך שבעל עניין בחברה ימכור מניות: רצון לממש רווחים, צורך בכסף למטרה כזו או אחרת, תוכנית פנימית של החברה שמוכרת מניות הן רק חלק קטן מהסיבות. מהצד השני, לרכישות של בעלי עניין יש סיבה מרכזית אחת: הערכה שהחברה נסחרת במחיר נמוך עד נמוך מאוד ולכן היא צפויה לטפס בטווח הבינוני והארוך ולשקף את הערך האמיתי שלה.

המשקיע המפורסם בעולם, וורן באפט, ביצע לאחרונה מהלך רכישות עצמיות (buy-back) של מניות קונצרן ההשקעות שלו, ברקשייר האת'וואיי. התאגיד של באפט דיווח בשבוע שעבר על רכישות עצמיות לראשונה מאז ארבעה עשורים, כך על פי הצהרה שנמסרה מברקשייר. הרכישות מתבצעות על בסיס העובדה שמכפיל ההון של ברקשייר הת'וואי עומד כיום על 1.1, ערך הנמוך ב-29% ממוצע מכפיל ההון של התאגיד (1.55) מאז שנת 2000.

וכמו באפט וברקשייר, יש לא מעט חברות ובעלי עניין שמבצעים בשבועות האחרונים רכישות של מניות החברות שלהן, לאחר הירידות האחרונות שהפילו את השווי של חברות רבות לערכים אטרקטיביים. בבלוג Investment Underground התפרסמה כתבה על 4 חברות קטנות שבעלי עניין מבצעים בהן רכישות ערות לאחרונה.

1. Tucows Inc (סימול: TCX). המניה רשמה עלייה של 12.8% בשנה האחרונה ושווי השוק שלה כ-40 מיליון דולר. מחזורי המסחר במניה נמוכים. דירקטורים ובעלי מניות מרכזיים אוספים מניות החל מחודש דצמבר 2010. לחברה כ-4.35 מיליון דולר בקופה וחוב של כ-350 אלף דולר בלבד.

2. Park Sterling Bank (סימול: PSTB). המניה רשמה ירידה של כ-39% בשנה האחרונה ושווי השוק של הבנק צנח לכ-98 מיליון דולר. מחזורי המסחר במניה נמוכים. בין בעלי העניין שרכשו מניות לאחרונה נמצאים הדירקטור Larry Carroll והמנכ"ל James Cherry.

3. Louisiana Bancorp (סימול: LABC). המניה נסחרת במכפיל 6.4 ורשמה עלייה של כ-8% בשנה האחרונה. שווי השוק של הבנק עומד כיום על כ-52 מיליון דולר. מחזורי המסחר במניה נמוכים. מספר דירקטורים בחברה רכשו מניות בחודשים האחרונים.

4. Pinnacle Entertainment Inc (סימול: PNK). המניה רשמה ירידה של כ-18.5% בשנה האחרונה ושווי השוק של החברה עומד כיום על כ-564 מיליון דולר. מנכ"ל החברה Anthony Sanfilippo וסמנכ"ל הכספים Carlos Ruisanchez רוכשים בעקביות מניות בחודשים האחרונים.