דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

ציוץ לעתיד: טוויטר מצפה להכנסות של 400 מיליון דולר ב-2013

eMarketer: השנה תרשום טוויטר הכנסות נמוכות מהצפוי בסך 139.5 מיליון דולר

חברת המיקרו-בלוגינג טוויטר צפויה לרשום הכנסות של 139.5 מיליון דולר ממודעות פרסום השנה - כך עולה מתחזיות מעודכנות של חברת המחקר eMarketer. אמנם מדובר בעלייה של 210% לעומת 45 מיליון דולר ב-2010, אך בחברת המחקר מבהירים כי מדובר בירידה ביחס לתחזיות שפורסמו בינואר השנה והעריכו כי ההכנסות מפרסום יגיעו ל-150 מיליון דולר.

לדברי החברה, היקף ההכנסות המוערכות קטן בשל התפתחות איטית יחסית של טוויטר בכל הקשור לפתיחת משרדי מכירות מחוץ לארה"ב והשקה איטית מדי של כלים פרסומיים שונים.

עם זאת, ב-eMarketer מציינים לטובה את השפעתם של הציוצים הממומנים (Promoted Tweets), שטוויטר השיקה באפריל 2010, כגורם שתרם לקפיצה המשמעותית בהכנסות מפרסום.

לדברי דברה הו וויליאמסון, אנליסטית בכירה ב-eMarketer, "מפרסמים גילו שיפור במערכות היחסים שלהן עם הפרסום בטוויטר, ובמקרים מסוימים בצורה טובה יותר אף מזו שבפייסבוק. זאת, למרות שהקהל בטוויטר קטן משמעותית מזה של פייסבוק".

לאור ההשתהות בפיתוח משרדי מכירות מסביב לעולם, מנתוני eMarketer עולה כי 96% מהכנסות הפרסום של טוויטר השנה מגיעות מארה"ב. שיעור זה מסך הכנסות הפרסום צפוי לרדת בהמשך ובהתאם להתרחבות העולמית ולעמוד על 88% ב-2013, על אף גידול צפוי של 162.5% בהכנסות עצמן.

ההתחזקות של טוויטר לצד גידול מתמיד בקרב השחקניות הבולטות האחרות בשוק הפרסום אונליין צפויות להביא את ההכנסות בתחום בארה"ב לשיא השנה, אם מסתמכים על המחצית הראשונה של 2011.

על-פי נתוני חברת IAB ו-PwC, ההכנסות מפרסום אונליין במחצית הראשונה הגיעו ל-14.94 מיליארד דולר - עלייה של 23% בהשוואה ל-12.13 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2010.

אם ההכנסות במחצית השנייה יעקפו את רף ה-11 מיליארד דולר, סך ההכנסות השנתי יגיע לשיא ויעמוד על יותר מ-26 מיליארד דולר, כפי שהיה בשנה שעברה.

על-פי נתוני IAB ו-PwC, תחום החיפוש והדיספליי (שכולל פרסומות באנרים, תוכן עשיר, חסויות ופרסומות וידיאו) המשיכו להוות את התחומים הבולטים בפרסום אונליין גם במחצית הראשונה של 2011, כששני התחומים רשמו עלייה של כ-27% לעומת המחצית הראשונה של 2010.

בתוך תחום הדיספליי, נושא החסויות רשם את הזינוק הגבוה ביותר של 93%, בעוד תחום הפרסום במייל רשם את הצניחה המשמעותית ביותר של 34% לעומת המחצית הראשונה של 2010.

המפרסמים בתחום הקמעונאות המשיכו להיות הדומיננטיים ביותר בפרסום אונליין עם הוצאות פרסום של 3.4 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2011 - עלייה של 41.7% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. עלייה משמעותית נוספת נרשמה בתחום תיירות היוקרה, שהגיע ל-1.1 מיליארד דולר - עלייה של 40.8%.

הכנסות טוויטר מפרסום
 הכנסות טוויטר מפרסום

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות