יוון מתקרבת לתוכנית חילוץ שנייה: מסתמן הסכם על הסיוע

מקורות ל"בלומברג": מסתמנת הסכמה על מתן ערבויות לפינלנד על הלוואותיה ליוון ■ שרי האוצר של גוש האירו אמורים לדון היום במהלך, שחיוני לאישור תוכנית החילוץ השנייה של יוון

ממשלות אירופה מתקרבות להגעה לפיתרון סביב הדרישה של ממשלת פינלנד להשיג ערבויות לתוכנית החילוץ השנייה של יוון, ובכך למעשה יוסר אחד המכשולים הכבדים העומדים בפני אישור התוכנית - כך מסרו שלושה מקורות המקורבים לעניין, לסוכנות "בלומברג".

פינלנד, נזכיר, דרשה לפני מספר שבועות לקבל ערבויות על "גלגול האג"ח" היווניות במסגרת תוכנית החילוץ השנייה שגובשה לה, בחודש יולי. במסגרת התוכנית, סוכם כי דרושה הסכמה של 75% מהמשקיעים הפרטיים לגלגל את האג"ח היווניות, בהיקף כולל של 109 מיליארד אירו, כדי להעניק לממשלה היוונית מרווח נשימה נוסף. בעקבות דרישה של פינלנד, עלו קולות גם מממשלות סלובקיה, סלובניה, אוסטריה והולנד בדרישה לערבות דומה.

הסכמה בין פינלנד לממשלה היוונית על ערבויות להלוואותיה של פינלנד ליוון הושגה ב-16 לאוגוסט, אולם העסקה הפרטית המדוברת נדחתה על ידי שאר חברות גוש האירו - שדרשו תנאי הלוואה שווים לכל החברות בגוש.

במסגרת הדיווח, מסרו המקורות כי שרי האוצר של גוש האירו, המתכנסים היום בלוקסמבורג כדי לדון בדבר משבר החובות באירופה, ידונו היום בפיתרון המוצע - במטרה להגיע להסכמה כוללת על תוכנית החילוץ השנייה.