הדולר טיפס ב-0.2% נוספים; "יגיע לשער של 3.82 שקלים"

שערו היציג של המטבע האמריקני נקבע על 3.763 שקלים - ושמר על רמת שיא של שנה ונסחר ■ האירו המשיך בדרכו מטה - ירד ב-0.8%

המסחר במט"ח המשיך היום (ג') בהתחזקות הדולר מול השקל; המטבע האמריקני עלה ב-0.21% לשער יציג של 3.763 שקלים. נזכיר כי מדובר בשיא של שנה שכן הפעם האחרונה שבה נסחר הדולר סביב שער דומה הייתה רק ב-15 לספטמבר 2010. האירו המשיך בדרכו מטה - וירד ב-0.81% לשער יציג של 4.962 שקלים.

בכלל פורקס מעריכים כי נראה כעת שהצמד דולר שקל ימשיך את מסע העליות שלו אל עבר אזור ה-3.8 שקלים לדולר. "סגירה יומית מתחת ל- 3.735 עשויה לעכב התרחיש השוורי", מעריכים בכלל פורקס.

אלי שיראזי, מנהל חדר עסקאות בחברת למבקס, מציין כי רבעון חדש נפתח לפנינו ונקווה שיהיה רבעון מוצלח יותר מהרבעון האחרון, אולם הנתונים אינם מאותתים על כך. במצב הכלכלה הנוכחי הדולר/שקל ימשיך את ההתחזקות שלו ויגיע גם לשער של 3.82 שקלים לדולר, במקביל למגמה העולמית שהציפייה בה היא כי הדולר ימשיך להתחזק אל מול האירו עד לרמה של 1.26 אירו לדולר אמריקאי.

בזירת המט"ח העולמית בולטת היום הצהרה שהוציאה סין לפייה היא מתנגדת בתוקף להצעת החוק בארה"ב שנועדה להשפיע על המטבע היואן ולגרום לסין להעלות את שער המטבע. סין איימה כי המהלך של הסנאט האמריקני לקדם את הצעת החוק האמריקנית עלול להצית מלחמת מטבעות בין שתי הכלכלות הגדולות.

משבר החוב באירופה ממשיך להכביד על המטבע המשותף לגוש האירו, אי הודאות סביב יוון כאשר אפשרות של חדלות פירעון לא יורדת מהפרק, מושכת את האירו מטה וגורמת להתחזקות הדולר. שרי האוצר של אירופה נפגשו אתמול אך האישור על החלק הבא בסיוע ליוון לא ינתן לה לפחות עד ה-13 לחודש. הלחץ ביוון גובר, כיוון שהמדינה זקוקה נואשות לכספים כדי להימנע מחדלות פירעון.

בשווקים הגלובליים עדיין אווירה עכורה, באסיה נרשמות הבוקר ירידות שערים חדות בהמשך לירידות החדות אתמול. אי הודאות סביב משבר החוב בראירופה משפיע על מניות הבנקים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]