אחרי הצתת המסגד: התפרעות אלימה הלילה בטובא-זנגריה

האלימות בכפר טובא-זנגריה בצפון מתחדשת ■ המתפרעים הציתו אש בכמה מוקדים בכפר, בהם בניין המועצה, במתנ"ס ובמרפאה בכפר

אחרי הצתת המסגד אתמול שעוררה סערה גדולה, האלימות בכפר טובא-זנגריה בצפון מתחדשת: עשרות צעירים תושבי הכפר חסמו הלילה (ג') את הכניסה לכפר ויידו אבנים לעבר כוחות משטרה.

בחלק מהמקרים אף נפתחה אש חיה לעבר שוטרים שהיו במקום, ולמרבה המזל לא היו נפגעים. המתפרעים הציתו אש בכמה מוקדים בכפר, בהם בניין המועצה, במתנ"ס ובמרפאה בכפר. נזק כבד נגרם למבנים.

סמוך לחצות: אבנים על כוחות משטרה

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב רוני עטיה, שהה במהלך הלילה עם הכוחות בשטח והורה על המשך הכוננות הגבוהה בכל רחבי המחוז הצפוני ושמירה של מוסדות דת במקומות רגישים. הבוקר (ג') תערוך המשטרה הערכת מצב לקראת המשך הפעילות באזור.

גם הלילה סמוך לחצות התפרעו עשרות צעירים תושבי הכפר והשליכו אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום. השוטרים מצדם השיבו בירי גז מדמיע ובאמצעים לפיזור הפגנות.

בתוך כך, הנחה אמש מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו לרכז מאמצים ולעשות הכל על מנת להגיע לאחראים להצתת המסגד בכפר במהירות האפשרית במטרה למצות עמם את הדין. המשטרה הודיעה כי המפכ"ל הנחה כבר לפני מספר שבועות על הקמת כוח משימה מיוחד של להב 433 במחוז ש"י, כדי להילחם באירועי ה"תג מחיר".

הנשיא פרס: "מלא בושה וחרפה"

אמש ביקר במסגד השרוף נשיא המדינה שמעון פרס. במהלך הביקור גינה פרס את המעשה ואמר: "מחובתנו לדאוג שזה לא יקרה".

את הנשיא ליוו בביקור המיוחד גם הרבנים הראשיים, יונה מצגר ומשה עמאר, וכן מנהיגי העדות המוסלמית, הנוצרית והדרוזית בישראל. "המעשה הזה הוא לא רק מנוגד לחוק, כי אם עומד גם בניגוד לאמונה, בניגוד ליהדות ובניגוד למוסר", לדברי פרס. "אנחנו רוצים לחיות בארץ הזאת כאזרחים שווי זכויות - איש איש בדתו ובאמונתו".

הנשיא ציין כי הוא "מזועזע עד עמקי נשמתי, אני מלא בושה וחרפה לראות מה שחוללו למסגד הזה. לא נשלים עם זה. אין ישראלי אחד שלא מתבייש".

"אנו היום להזדהות עם הכפר הזה, שהוא כפר טוב", אמר הנשיא. "באנו להגיד בשם האמונה שמחברת את כולנו, בשם אלוהים בשמיים ואברהם אבינו, לבקש שביום הכיפורים ייסלחו מעשים נוראיים כאלה".