דויטשה בנק ימחק רבע מיליארד אירו בגין החשיפה ליוון

מניית הבנק צוללת ביותר מ-6% ■ פרסם אזהרת רווח: לא יגיע ליעד של רווח נקי של 10 מיליארד אירו לפני מס ■ יפטר 500 עובדים ■ הבנק מזהיר: צפויות מחיקות נוספות בגלל יוון ■ ירידות שערים חדות בבורסה בת"א ובבורסות אירופה

דויטשה בנק , הבנק הגדול בגרמניה, הודיע היום (ג') כי יבצע מחיקה גדולה של 250 מיליון אירו בגין הנפילה בשווי אגרות החוב הממשלתיות של יוון. זהו הבנק הראשון באירופה שמודיע על מחיקה גדולה בגין המשבר ביוון. במקביל הודיע הבנק על פיטורים של 500 עובדים ונקיטת צעדים לקיצוץ בהוצאות.

את הדברים הודיע הבנק במסגרת אזהרת רווח; הוא ציין כי לא יגיע ליעד של רווח נקי של 10 מיליארד אירו לפני מס. את היעד תכנן הבנק להשיג השנה. אם לא די בכך, הבנק הודיע כי הוא יבצע מחיקות נוספות בהמשך בשל המשבר ביוון. המנכ"ל ג'וזף אקרמן יישא דברים בהמשך היום במסיבת עיתונאים.

בשבועות האחרונים צנחו הבורסות ברחבי העולם מחשש להיווצרות משבר אשראי אם יוון תפשוט את הרגל. החשש הגדול הוא שפשיטת רגל של יוון תיצור אפקט דומינו שיוביל גם לפשיטות רגל באירלנד ופורטוגל, כאשר גם ספרד ואיטליה יספגו פגיעה קשה. במצב זה ייאלצו בנקים - בעיקר באירופה - לבצע מחיקות עתק בגין חשיפתם למדינות עמוסות החובות. מצב זה עלול לגרום לבנקים לעצור את מתן האשראי, מה שייצור מחנק אשראי ומיתון עולמי כמו במשבר 2008 לאחר קריסת ליהמן ברדרס.

מחירי אגרות החוב של יוון קרסו בחודשים האחרונים בעקבות החשש כי המדינה בדרך לפשיטת רגל, אולם הבנקים באירופה נמנעו עד כה מלבצע מחיקות גדולות בגין חשיפתם ליוון. כעת, משאיום פשיטת הרגל הופך ממשי יותר, דויטשה בנק החליט לבצע מחיקה גדולה ולנקוט צעדי התייעלות.