דיסקונט מתכנן להנפיק השלוחה בניו יורק ב-2013

ההנפקה אמורה לסייע לדיסקונט בהיערכותו לעמידה בדרישות הלימות ההון המחמירות שמציב בנק ישראל לקראת באזל 3

הערכות במערכת הבנקאית כי בכוונת בנק דיסקונט להנפיק את השלוחה האמריקנית שלו, דיסקונט ניו יורק. ההנפקה צפויה להתבצע בשנת 2013 ואמורה לסייע לדיסקונט בהיערכותו לעמידה בדרישות הלימות ההון המחמירות שמציב בנק ישראל לקראת באזל 3, כך נודע ל"גלובס".

את 2010 סיים דיסקונט ניו יורק עם רווח של 53 מיליון דולר ובמחצית הראשונה של 2011 עמד הרווח על 28 מיליון דולר. הערכות הן כי הרווח המייצג של דיסקונט ניו יורק הוא 50 עד 60 מיליון דולר בשנה. מנכ"ל דיסקונט ניו יורק הוא אהוד ארנון שהחליף בתחילת השנה בתפקיד זה, את המנכ"ל הנוכחי של קבוצת דיסקונט ראובן שפיגל.

הכוונה בדיסקונט היא להנפיק את דיסקונט ניו יורק לפחות לפי ההון העצמי שלו. כיום לדיסקונט ניו יורק הון עצמי של 795 מיליון דולר והלימות הון גבוהה שעומדת על 16.1%. לאור זאת הבנק מוגדר על ידי ה-FDIC כ-Well Capitalized . עם הלימות הון כה גבוהה ובמצב רגיל היה מחולק דיבידנד כדי להקטין את ההון, אבל חלוקת דיבידנד תגרום לתשלום מס גבוה. לכן, כחלק מההיערכות להנפקה יצטרך בנק דיסקונט לפתור את בעיות המיסוי על מנת שיוכל לחלק את ההון העודף של דיסקונט ניו יורק כדיבידנד.

היסטורית נשען דיסקונט ניו יורק על פיקדונות של יהודים מדרום אמריקה וכיום כ-65% מהפיקדונות הם Offshore, כלומר פיקדונות של לקוחות שאינם אזרחי או תושבי ארצות הברית. בעיני האמריקנים תמהיל פיקדונות כזה נתפס כמסוכן. לכן, כדי לאפשר הנפקה במכפיל הון גבוה פועל הבנק כדי להגדיל את פעילותו תוך התבססות על בנקאות מקומית והגדלת בסיס הפיקדונות בארצות הברית. לפני שנה נפתח סניף חדש בסטאטן איילנד ובכוונת דיסקונט ניו יורק לפתוח עד סוף 2012 סניפים נוספים בברוקלין ובלונג איילנד.

בנוסף, דיסקונט ניו יורק צומח באורוגוואי באמצעות חברת הבת DISCOUNT BANK Latin America , (DBLA) העוסקת בבנקאות קמעונאית ופרושה ברחבי אורוגוואי עם 15 סניפים. DBLA היא כיום הבנק החמישי בגודלו באורוגוואי, ומייצרת כבר 10% מהכנסות דיסקונט ניו יורק.