מגרש בשטח 700 מ"ר בדרום ת"א נמכר ב-14 מיליון שקל

יזם הנדל"ן דרור קורן בשיתוף משרד האדריכלים קימל אשכולות ושותפים נוספים רכשו מגרש במושבה האמריקנית בעיר

המושבה האמריקנית בדרום תל אביב ממשיכה לייצר עסקאות. יזם הנדל"ן דרור קורן בשיתוף משרד האדריכלים קימל אשכולות ושותפים נוספים רכשו מגרש בשטח 700 מ"ר במתחם, ברחוב בר הופמן, תמורת 14 מיליון שקל.

מדובר בעתודת הקרקע האחרונה לבנייה במקום. כיום המגרש עומד ריק ובכוונת הרוכשים לבנות במקום פרויקט בוטיק חדש בתכנון אדריכלי קימל אשכולות. הפרויקט המתוכנן עתיד לכלול מבנה בן שתי קומות, מרתף, עליית גג, מרפסות עץ וגג רעפים, בדומה לבתי המושבה האמריקנית. בבניין ייבנו חמש דירות דופלקס, שחלקן יכללו גן ומרתף וחלקן את עליית הגג.

רוב השטח מיועד לשימור

השטח שנרכש ממוקם סמוך לפרויקט של חברת אמריקן ויליג' מקבוצת דרינל, הבונה שם את פרויקט "The Village". במסגרת התב"ע של המושבה האמריקנית, 70% מהשטח במקום מיועד לשימור, ו-30% מיועד לבנייה חדשה. עד כה ניצלו יזמים הפועלים בשכונה כמעט את כל השטח המותר לבנייה ונותרה רק הקרקע שנרכשה כעת.

שמאים מעריכים כי מחירי הנדל"ן בדרום תל אביב בכלל, ובמושבה האמריקנית בפרט עוד לא הגיעו לרמות המחירים של מרכז העיר. השמאי והעו"ד חנן בראונשטיין מספר כי לפני כשנה נמכר שטח בגודל דומה במרכז העיר (רחוב שלום עליכם). השטח נמכר לקבוצת רכישה תמורת 27 מיליון שקל.

לדברי בראונשטיין, "במבט על העסקה הנוכחית במושבה האמריקנית ניתן לראות את הבדלי המחיר בין האזורים ותמחור העסקה נראה בהחלט ריאלי. המחירים במרכז ת"א נמצאים ברמה גבוהה ולא עתידים לעלות בצורה משמעותית. לעומת זאת, המחירים בדרום העיר, במיוחד במתחם המושבה האמריקנית ומתחם נגה, עדיין לא הגיעו לאותה רמה". הוא הוסיף כי "אם לפני שנתיים נמכרו במקום נכסים ברמה של 3,000 דולר למ"ר, היום מדובר כבר על 5,000 דולר למ"ר. לדרום יש פוטנציאל, במיוחד לאזורים מתחדשים".