ועדת הכספים אישרה: בחינה מחודשת של כל מערכת המס

יו"ר הוועדה משה גפני: "בעת הזו, בחינה מחודשת של מדיניות המיסים היא מחויבת המציאות"

אחרי דיון ממושך ומטיש במסקנות ועדת טרכטנברג, ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג') פה אחד רביזיה (ביטול הצבעה קודמת) על הצעת חוק ממשלתית בנושא המסים שאושרה זה מכבר בוועדה, כהכנה לקריאה ראשונה. מטרת המהלך היא לפתוח מחדש את הדיון ברפורמת המס, מתוך כוונה לבטל את מתווה הפחתת המס על יחידים המשתכרים שכר גבוה, ביטול מתווה הפחתת מס חברות וביטול צווי העלאת הבלו על הדלק ועל פחם.

מדובר בצעד שברובו הוא הצהרתי, שכן הצעדים שועדת הכספים מנסה להוביל בתחום המיסוי כמעט זהים לאלו שהוצעו על ידי ועדת טרכטנברג. בצעד מפתיע זה מבקש יו''ר הוועדה, משה גפני, לחזק את דבריו שנאמרו מוקדם יותר, לפיהם הוא לא מתכוון "להמתין" לממשלה ומקדם כבר עתה את המהלכים בתחום המיסוי. נזכיר כי מוקדם יותר הבוקר, עת דיון על מסקנות ועדת טרכטנברג, רמז גפני כי בכוונתו להתחיל לאשר את "חבילת המיסוי" שהוכנה על ידי הועדה אך לבסוף הוא נסוג עת הבין כי אין לו רוב לכך.

"בעת הזו, בחינה מחודשת של מדיניות המיסים היא מחויבת המציאות", אמר גפני. דובר הוועדה מסר בהודעתו כי גפני "הביא לכלל מעשה את הצהרתו, לפיה בכוונתו לקדם מהלכים חברתיים ואף לפתוח את תקציב המדינה היכן שיידרש, על-מנת לפתור מצוקות חברתיות. זאת כאמור, במקביל וללא תלות באישור מסקנות דו"ח טרכטנברג".

הצעת החוק הממשלתית כללה הפחתת מס הכנסה ליחידים כחלק מרפורמת המיסוי להורדת המיסים הישירים. נזכיר כי בדיון שקיימה ועדת הכספים במאי הוחלט: לדחות את מתווה הפחתת המס על יחידים רק לגבי מדרגות המס הגבוהות, כך שמעמד הביניים לא ייפגע מהמלך; לדחות את מתווה הפחתת מס החברות; דחייה בשנה של העלאת הבלו על הדלק. כעת, בעקבות אישור הרביזיה, הכל נפתח לדיון מחדש שיתחיל להתקיים כבר אחרי סוכות.