זרמון ומקאן הגישו הצעות מסחריות זהות - וזומנו לשימוע בעיריית ת"א

שני המשרדים הסבירו כי קיבלו את הצעת המחיר מיוניברסל מקאן, וכי לא הוסיפו עוד עלויות בשל רצונם לזכות בתקציב הפרסום של העירייה

ועדת המכרזים של עיריית תל-אביב זימנה את משרדי הפרסום מקאן-אריקסון וזרמון-גולדמן לשימוע, כדי לבחון כיצד ההצעות המסחריות של שני המשרדים זהות לחלוטין.

בשימוע ייצג את מקאן דן אלעזרי, מנכ"ל חברת המדיה של קבוצת מקאן, יוניברסל מקאן. אלעזרי הסביר לוועדה כי מקאן-אריקסון קיבל את ההצעה מחברת-הבת שלו יוניברסל מקאן, אשר רוכשת זמני פרסום מאמצעי המדיה ומוכרת אותם למקאן-אריקסון ולמשרדי פרסום שונים, ביניהם גם זרמון-גולדמן.

כשנשאל האם יוניברסל לא מציעה למקאן מחירים אטרקטיביים יותר, השיב אלעזרי כי המכרז היה על תשומות, ולכן קיבלו שני הגופים את אותם מחירי מדיה. הוא הסביר כי "במקום לקנות לבד שטחי פרסום למדיה, חברות קטנות כמו זרמון-גולדמן רוכשות אותם מחברה גדולה כמו יוניברסל מקאן", והסביר: "חברות קטנות כמו זרמון-גולדמן יכולות להשתתף במכרז כזה בגללנו".

כשנשאל האם ההצעה שנתנה יוניברסל לשני משתתפי המכרז כללה מרכיבי רווח, השיב אלעזרי בחיוב וציין כי "חשוב מאוד לשתי החברות לזכות, ולכן כנראה הן בחרו שלא 'להעמיס' עלויות נוספות (רמז בכך לעמלות תמורת העבודה).

כשנשאל האם גם במקרים אחרים נוהגת החברה להגיש הצעות מחיר זהות לחברה-האם ולחברה נוספת, השיב אלעזרי כי ישנם מקרים שבהם יוניברסל מציעה הצעות מחיר זהות, אך לא זכור לו מקרה שבו הציעה מחיר זהה לחברות שניגשות לאותו מכרז.

כשנדרש הדר גולדמן, מבעלי זרמון-גולדמן, לסוגיית המחירים הזהים, הוא הסביר כי משרדו רוכש מדיה באמצעות מקאן מזה 3 שנים, מאחר שהם "גדולים יותר מכל הזכיינים כמו קשת, רשת וערוץ 10".

לטענתו, משרד הפרסום זרמון-גולדמן מעוניין לזכות במכרז של עיריית תל-אביב, ובעיריית תל-אביב כלקוח לא הוסיפו מחיר או עמלה כלשהי על הצעת המחיר שקיבלו מיוניברסל.

בוועדת המכרזים הביעו דאגה בנוגע להיסטוריה של זרמון-גולדמן עם חברת החשמל ולפרסומים שעלו סביב הפסקת ההתקשרות בין הצדדים. נציגי הוועדה הסבירו כי "החשש של העירייה הוא שעקב הגשת הצעת מחיר נמוכה, זרמון-גולדמן לא יעמדו בהצעתם, והעירייה תיאלץ לצאת במכרז חדש".

גולדמן הסביר כי לא הייתה כימיה עם חברת החשמל, ואין קשר להצעת המחיר שניתנה במכרז של חברת החשמל. לדבריו, המשרד יכול להתקשר לתקופות ארוכות-טווח ולעמוד במחירי ההצעה שהציע. לטענתו, הצעת המחיר נמוכה, היות שרוצים לעבוד עם עיריית תל-אביב מתוך שיקול אסטרטגי.