יוצאת לדרך תוכנית הפרישה בדיסקונט בעלות מיליון ש' לעובד

במסגרת תוכנית הפרישה יוכלו לראשונה העובדים לבחור בין סכום הון חד פעמי לקצבה חודשית

תוכנית הפרישה המוקדמת של בנק דיסקונט יוצאת לדרך. ל"גלובס" נודע כי בכיר בוועד הארצי אף הודיע כי בכוונתו לפרוש במסגרתה וכי הוא ממליץ לעובדים מתאימים להצטרף. ערב החג פרסם אבי יולדוס, מזכיר הוועד הארצי שעובד בדיסקונט 38 שנה ונחשב לאחד מהאנשים החזקים בוועד, מכתב לעובדים ובו הוא מודיע על החלטתו לפרוש מהבנק במסגרת תוכנית הפרישה המוקדמת. "נכון יהיה לנצל את מבצע הפרישה", כתב יולדוס.

עלות התוכנית היא כ-500 מיליון שקל ובמסגרתה צפויים לפרוש מהבנק עד 500 עובדים בעלות ממוצעת מוערכת של 1.05 מיליון שקל לעובד. היעד שהציב לעצמו דיסקונט אינו כמות פורשים אלא יעד תקציבי ולכן כאשר תסתיים ההקצאה התקציבית תסתיים התוכנית. הערכות כי לא תהיה תוכנית פרישה מוקדמת נוספת לפחות עד שנת 2017. מנכ"ל דיסקונט הוא ראובן שפיגל.

מפרטי תוכנית הפרישה שהגיעו לידי "גלובס", עולה כי אוכלוסיית היעד היא 2,600 עובדים מעל גיל 50 שצברו מעל 15 שנות ותק בבנק. לראשונה יוכלו העובדים לבחור בין קבלת סכום הוני חד פעמי לבין קצבה חודשית שתינתן להם לכל חייהם ולבן/בת זוגם עד סוף ימיו. בוועד רואים במתן זכות הבחירה בין קצבה להון הישג גדול. החברה שתלווה את התהליך היא בנפיט, שבבעלות הפניקס, המתמחה בתכנון חיסכון פנסיוני.

היום פרסם ראש חטיבת משאבי אנוש, יוסי פרץ, מכתב לעובדי הבנק ובו פרטי התוכנית. כל עובד קיבל גם מכתב אישי ובו פרטי זכאותו, הסכום שיקבל בחלופות השונות ותנאי פרישתו האישיים. רשמית, ההרשמה לתוכנית תתחיל בסוף החודש אולם כבר עתה נרשמו 100 עובדים בחלוקה דומה בין עובדי סניפים ועובדי מטה, לגבי 30 מהם כבר סוכמו תוכניות פרישה.

התוכנית כאמור זוכה לתמיכת יו"ר הוועד הארצי, ריקי בכר, במסגרת הסכם העבודה החדש שנחתם ביוני האחרון. לגבי בכר עצמו סוכם לבקשתו כי לא יפרוש בסוף השנה כמתוכנן בהגיעו לגיל 67, אלא יישאר בבנק שנתיים נוספות כיו"ר הוועד. התוכנית צפויה לחסוך 100-150 מיליון שקל ב-2012. במקום העובדים שיפרשו, יגייס הבנק עובדים חדשים ביחס שחלוף של עובד חדש לכל שלושה פורשים.