תושבים ברמת השרון: לא לסיפוח שטח ציבורי לפינוי בינוי

פרויקט הפינוי בינוי שאליו מכוונת ההתנגדות הוא פרויקט המתוכנן ברחוב השח"ל בעיר במסגרתו עתידות להיבנות 430 דירות במקום 106 דירות שיכון קיימות

תושבים ברמת השרון מתנגדים לסיפוחו של שטח ציבורי לתחומי תוכנית פינוי בינויהמתוכננת במזרח העיר במתחם בשם קריית הצעירים ואף שלחו מכתב בנידון לשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ולשר הפנים אלי ישי.

מדובר בנציגי ה'ועד לשמירה על פארק קריית הצעירים ברמת השרון', המייצגים לטענתם אלפי תושבים בעיר. פרויקט הפינוי בינוי שאליו מכוונת התנגדותם הוא פרויקט המתוכנן ברחוב השח"ל בעיר במסגרתו עתידות להיבנות 430 דירות במקום 106 דירות שיכון קיימות. התוכנית קודמה בשנים האחרונות על ידי העירייה ולאחרונה אף ערכו הדיירים בהמתחם מכרז לבחירת יזם שיקדם את התוכניות בו זכתה חברת גינדי השקעות.

התוכנית לפרויקט נמצאת לפני הגשה למחוזית אולם ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר הכריז לפני מספר שבועות כי הוא מקפיא בשלב זה את התקדמות הפרויקט וזאת בשל מעורבות מאכרים, לדבריו, בתהליך.

במכתב ששלחו היום נציגי הועד שכאמור מתנגדים לפרויקט במתכונתו הנוכחית נכתב: "אנו פונים אליכם בבקשה למנוע מסירת שטח ציבורי ירוק השייך לכלל האוכלוסיה, לידיים פרטיות ללא כל הצדקה. על מנת לעמוד בבניית כמות גדולה כל כך של דירות, תכננו בעלי הדירות באמצעות מתכנני הפרויקט לספח את מרבית שטח הפארק הציבורי והחורשות הנמצאות בסמוך לקריית הצעירים. על גבי השטח הציבורי הירוק מתוכננים לקום 3 מגדלים בני 21 קומות כל אחד באופן שיחסל לחלוטין את הפארק הציבורי, אשר יהפך לשבילי הליכה ואופניים בלבד".

עוד כתבו המתנגדים במכתב: "אין לנו כל התנגדות לפרויקט אלא לעובדה שהוא מתוכנן לקום על קרקע ציבורית. יש מספיק שטח ברחוב השחל בתחום הבנינים הקיימים ובתכנון נכון ניתן לבנות את כל הכמות הנדרשת מבחינה כלכלית בתחום הקרקע השייכת לדיירים. באם חלילה התוכנית תצא לפועל, מהחורשה תישאר בקושי שדרה שלא תשרת כלל את תושבי השכונה".

אנשי ה'ועד לשמירה על פארק קריית הצעירים ברמת השרון' סיכמו את המכתב בבקשה מהשרים אליהם מוען המכתב: "אנו מבקשים מכם שתסייעו לנו להציל את הפארק והחורשות. איננו חלילה נגד ביצוע הפרויקט, אך בתנאי שייבנה על שטח המתחם כיום, בו בנויות 106 הדירות הקיימות. המטרה איננה מקדשת את האמצעים. אשר על כן, אנא הפעילו את סמכותכם למניעת העברת שטחי ציבור ולשינוי התוכנית המוצעת כיום".

מעיריית רמת השרון נמסר: "לאחר שראש העיר איציק רוכברגר הקפיא את התהליך, פניית וועד התושבים האמורה תישקל באור חיובי".

דיירי מתחם הצעירים בו עתיד להתבצע פרויקט הפינוי בינוי המדובר הגיבו גם הם למכתב באמצעות עו"ד ערן באלינט ממשרד שבלת המייצג אותם בתהליך: "מצער הדבר שבודדים, בעלי אינטרסים זרים המצויים מחוץ לתכנית, בוחרים לנסות ולהכשיל את הקמתו של פרויקט הפינוי בינוי הגדול ביותר ברמת השרון, באמצעות טענות חסרות כל יסוד. אין כיום במתחם כל פארק, אלא מספר עצים בודד, אשר לגביהם נתקבל אישור העתקה בתאום עם כל הגורמים המוסמכים ותוך התחשבות בערכי טבע וטובת כלל הציבור.

"מי שמכנה עצמו, ועד לשמירת הפארק, כביכול, אינו גוף שמייצג את הדיירים במתחם הצעירים ונראה כי מדובר בקומץ דיירים בודד המצוי מחוץ לתב"ע ואשר מנסה בדרך פסולה וללא סמכות, לעכב את הפרויקט תוך יצירת תמונה מעוותת, כאילו הם פועלים בשם ולטובת תושביהשכונה".

עוד הסיפו דיירי המתחם ואמרו כי הם מתכוונים לפנות בעצמם לשר הפנים ולראש העיר על מנת שיבדקו את מצגי השווא שהוצגו במכתב וזאת: "על מנת שלא תסוכל חלילה תוכנית שקודמה בעמל רב, במשך שש שנים על ידי כל הרשויות. דיירי המתחם פועלים בתאום עם ראש העיר ואף דאגו לבטל לבקשתו כל התחייבות עבר שניתנה לגורמים, שאינם החברה היזמית שנבחרה, חברת גינדי השקעות בע"מ, כל זאת על מנת שהתכנית תופקד בהקדם".