עוד איום לטבע: התרופה המתחרה של ביוג'ין נמצאה בטוחה

ביוג'ן פרסמה פרטים נוספים על ניסוי בתרופת ה-BG 12, הניתנת בבליעה לטיפול בטרשת נפוצה ■ צפויה לפרסם את תוצאות הניסוי השני בשנה הבאה ■ אנליסטים: ביוג'ן עשויה לעלות ב-10% אם התוצאות יהיו חיוביות ולרדת ב-20% אם יאכזבו

חברת ביוג'ן פרסמה היום (ד') עוד פרטים ראשונים על ניסוי בתרופת ה-BG 12, תרופה הניתנת בבליעה לטיפול בטרשת נפוצה. תרופה שכידוע מתחרה בקופקסון, תרופת הדגל של ענקית הגנריקה הישראלית - טבע . על פי הממצאים הראשונים אין חששות לבטיחות התרופה והיא התגלתה כאפקטיבית במתן פעמיים או שלוש פעמים ביום.

הממצאים הראשוניים בניסוי לתרופה של ביוג'ן פורסמו בחודש אפריל והראו כי מתן התרופה פעמיים ביום הביא לירידה של 53% בהתקפים ובנוסף התרופה חתכה את שיעור ההידרדרות לנכות גופנית ב-38%. הטיפול לטרשת נפוצה עשוי לפגוע קשות בתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, ובפיתוח של הגרסה האוראלית החדשה - הליקווינימוד.

לאחר פרסום הממצאים הראשוניים של המתחרה ביוג'ין בחודש אפריל ולאחר שטבע ספגה מהלומה קשה שבאה לידי ביטוי בירידות חדות במסחר האמריקני, הודיעה טבע "זה חשוב להבחין שככלל מפתח, תוצאות שהושגו בניסויים קליניים במחלת הטרשת הנפוצה (MS) לא יכולים להיות מושווים, אלא אם כן התרופות נבחנות במתכונת של "ראש בראש" באותו הניסוי".

סיכום הנתונים החדשים שפרסמה ביוג'ין יפורסם במועצה האירופאית בחודש הבא. ביוג'ן תפרסם נתונים מהשלב השני בניסוי בתרופה בסוף השנה. האנליסטים העריכו כי התוצאות הראשוניות נראות חיוביות אך הציפיות בקרב המשקיעים מביוג'ן ומהתרופה BG-12 הן כה גבוהות כך שאין מקום לטעויות עבור החברה.

על פי הערכת האנליסטים, מניות ביג'ן עשויות לעלות ב-10% ויש לה גם את הפוטנציאל ההפוך לצניחה של 20%, אם הנתונים יאכזבו. על פי הערכות, אם התרופה תאושר היא תביא למכירות בהיקף של מיליארד דולר בשנה.