כחלון חושש מהמותגים המוזלים של פלאפון וסלקום

החשש במשרד התקשורת: חברות הסלולר הוותיקות יחלישו את התחרות ויפגעו קשות בסיכויי המפעילים הווירטואליים והשחקנים החדשים (מירס וגולן טלקום) להיכנס לשוק

בכירים במשרד התקשורת חוששים כי המהלך המתוכנן של פלאפון וסלקום להשקת מותגים מוזלים יפגע קשה בסיכויי המפעילים הווירטואליים והשחקנים החדשים (מירס וגולן טלקום) להיכנס לשוק. במשרד שוקלים כיצד לייצר מצב שבו סלקום ופלאפון יחויבו למכור את שירותיהן לכל הלקוחות במחירים שווים, ולא רק דרך המותגים המוזלים שישיקו.

בתנאי הרישיון של החברות הסלולריות נקבע במפורש כי החברות חייבות למכור את שירותיהן באופן שוויוני לכל הלקוחות. כלומר, אם החברות הסלולריות הוותיקות רוצות למכור מוצר זול דרך מותג מוזל - עליהן למכור באותו מחיר ללקוח שרוצה לקבל את השירותים מחברת האם.

האפשרות השנייה שעומדת בפני המשרד היא לאסור על החברות הסלולריות למכור שירותי סלולר דרך מותג מוזל, לתקופת חסד (גרייס) שבה יינתן לשחקנים החדשים זמן להיכנס לשוק ולבסס את מעמדם. האופציה הזו אגרסיבית למדי, כיוון שהמשרד לא רוצה להצטייר כמי שמונע הוזלת מחירים. לעומת זאת, במסגרת הגנה על מתחרים חדשים לא חסרים תקדימים שבהם המשרד סייע בתקיפות לשחקנים חדשים.

במקרה שיחייבו את חברות הסלולר למכור את שירותיהן בשוויוניות לכל הלקוחות, במשרד שוקלים לזמן את סלקום ופלאפון לבירור מוקדם של תוכניותיהן, לנוכח הפרסומים על המותגים המוזלים שבדעתן להשיק, ולהבהיר להן כי המשרד לא יסכים שהמותגים המוזלים יופנו רק לחלק מהלקוחות.

החשש הגדול הוא שפלאפון וסלקום, וכנראה שפרטנר באותו כיוון, יעלו מותג מוזל לאוויר עוד לפני שמירס וגולן טלקום יעלו, יציעו הצעות מאד אגרסיביות ולאחר שיפגעו קשה ויחלישו את השחקנים החדשים, יסגרו את המותגים הזולים.

ממשרד התקשורת נמסר: "בהמשך לפניות מפעילי MVNO ופרסומים לגבי האפשרות של הפעלת מותגים זולים על-ידי חברות הסלולר, לקראת כניסת המפעילים הווירטואליים או שני המפעילים החדשים, הורה מנכ"ל המשרד לאגפים המקצועיים להכין עבודת מטה מעודכנת לקראת דיון הנהלת המשרד בנושא מיד לאחר החג".