מרקל וסרקוזי לא מסכימים: האם לתת ליוון לפשוט רגל?

קנצרלית גרמניה טוענת: להכין את המערכת הבנקאית לפשיטת רגל של יוון ■ סרקוזי לא מעוניין בתרחיש כזה - שייאלץ את הבנקים הצרפתיים לספוג הפסדים כבדים

קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, חלוקים בדעתם באשר לאופן בו יש לפתור את משבר החובות הריבוניים באירופה. השניים אמורים להיפגש בעוד כיומיים, בפגישה פרטית שתהא השמינית במספר ביניהם בשנה וחצי האחרונות.

לקראת הפגישה מעוניינת מרקל מצידה, להכין את המערכת הבנקאית לפשיטת רגל אפשרית של יוון, במסגרתה גם המוסדיים יספגו "תספורת"; סרקוזי מנגד, מנסה למנוע תרחיש שכזה, אשר יפגע בבנקים הצרפתיים המחזיקים בחשיפה נרחבת לנכסים ביוון.

האם לאפשר ליוון לפשוט רגל ואיך לנהל את ההליכים שלאחר ההכרזה על חדלות פירעון? זו שאלה ששני המנהיגים יצטרכו להתמודד עימה, לאחר שנמנעו לדון בה ברצינות במשך יותר משנה. על פי "בלומברג", מתן ערבויות לאג"ח ממשלתיות של יוון ל-5 שנים בהיקף של 10 מיליון דולר, יעלה למערכת הבנקאית באירופה כ-6 מיליון דולר בנוסף ל-100 אלף דולר כל שנה.

שני המנהיגים של הכלכלות הגדולות הגדולות באירופה יפגשו בברלין, כאמור, ב-9 באוקטובר. הם צפויים לדון בפתרונות לחיזוק המערכת הפיננסית, כך אמר סרקוזי במסע"ת אתמול, תוך שהוא מסרב להתייחב לשאלות בדבר המשבר עצמו.