גרוס: ארה"ב צריכה ליצור 200 אלף משרות בחודש כדי לצמוח

מנהל קרן האג"ח פימקו מכנה את נתוני התעסוקה "סבירים, אך לא טובים" וטוען כי הפוליטיקאים בקונגרס לא מבינים מה יש לעשות כדי ליצור משרות חדשות

ארה"ב צריכה ליצור 200-250 אלף משרות חדשות מדי חודש כדי לצמוח - כך טוען ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח פימקו, בראיון לסוכנות בלומברג בעקבות פרסום נתוני התעסוקה אתמול (ו'). הנתונים העידו על יצירת 103 אלף משרות בספטמבר, מעל הערכות האנליסטים שעמדו על 60 אלף משרות.

גרוס מתח גם ביקורת על 2 המפלגות בקונגרס - הרפובליקנים והדמוקרטים כאחד - ואמר כי הפוליטיקאים לא מבינים מה צריך לעשות כדי ליצור עוד מקומות עבודה. דבריו נאמרו יממה אחת לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה נשא נאום בו קרא לרפובליקנים להושיט יד ולהעביר את התוכנית החדשה שלו לעידוד התעסוקה, בהיקף של 447 מיליארד דולר.

"אני לא חושב שברק אובמה היה טוב כ"כ לכלכלה ואני גם לא חושב שמיט רומני יהיה טוב לכלכלה", אמר גרוס. רומני הוא אחד המועמדים הרפובליקנים הבולטים לנשיאות בבחירות שייערכו בנובמבר 2012. "שום צד בפוליטיקה לא מבין את הבעיה ביצירת מקומות עבודה. יש לנו בעיה עם המטבע ואנחנו צריכים מכסות, עונשים, כדי לעודד תוצרת אמריקנית. אנחנו צריכים מדיניות שתעודד קניית מוצרים תוצרת ארה"ב כדי ליצור מקומות עבודה".

שיעור האבטלה בארה"ב נותר מעל 9% גם בספטמבר. גרוס טוען כי נתוני התעסוקה שפורסמו אתמול היו "סבירים, אך לא טובים".

גם מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו, התראיין לסוכנות בלומברג לאחר פרסום נתוני התעסוקה, ואמר כי ארה"ב צריכה לטפל בו-זמנית בבעיות בשוק הדיור, באבטלה, בתשתיות ובאשראי לחברות - ולא לנסות לטפל בכל בעיה בנפרד.

"יש הרבה עסקים קטנים ובינוניים בארה"ב שמתקשים להשיג אשראי היום כי הבנקים לא מלווים להם", אמר אל-אריאן. "אנחנו כמו חמור שנתקע וחושב שיש פתרונות קסם. אין פתרונות קסם. צריך עבודה קשה בכל החזיתות".

סקר שערכה סוכנות בלומברג בקרב משקיעים מוסדיים בארה"ב מגלה כי רוב גדול של המשקיעים מעדיף את מיט רומני בבית הלבן על פני ברק אובמה: בעוד שרומני זוכה לתמיכה של 69% מהמשקיעים, הנשיא המכהן אובמה זוכה רק ל-16%.