ניסיון השתלטות? פימי קונה עוד מניות אורמת ב-110 מ' ש'

נורסטאר של חיים כצמן מוכרת לקרן פימי של ישי דוידי 5 מניות מניות אורמת ב-110 מיליון שקל ■ פימי מחזיקה כבר יותר מ-10% ממניות אורמת ■ האם מתפתח מאבק שליטה נוסף כמו ב-2007?

האם ישי דוידי וחיים כצמן משתפים פעולה בניסיון השתלטות על אורמת ? החברה הודיעה היום (א') בדיווח לבורסה כי ביום ה' האחרון הוסכם בין קרן פימי של ישי דוידי לבין נורסטאר של כצמן, כי נורסטאר תמכור לפימי 5 מיליון מניות אורמת במחיר של 22 שקל למניה. במילים אחרות, היקף העסקה הינו 110 מיליון שקל.

מדובר ב-4.21% מסך המניות של אורמת. 35.11% ממניות אורמת מוחזקות היום על ידי משפחת ברוניצקי ו-15.16% מהמניות מוחזקות על ידי נורסטאר (לפני המכירה לפימי).

העסקה למכירת מניות אורמת של נורסטאר לפימי מתוספת לרכישות מניות אורמת ע"י פימי בבורסה. קרן פימי המשיכה להגדיל ביום ה' את השקעתה בחברת אורמת ורכשה חבילת מניות נוספת מעמיתים (קרנות הפנסיה הוותיקות), בהיקף של כ-1.2% מהון המניות של אורמת בשווי כ-33 מיליון שקל.

עסקה זו מצטרפת לרכישה קודמת מעמיתים בתחילת השבוע, בהיקף של 1.5% ממניות אורמת ובשווי כספי מוערך של כ-40 מיליון שקל. לאחר שתי העסקאות הללו ירדה עמיתים מהחזקה של 9% ממניות אורמת תעשיות ל-6.3%.

בסך הכל, מתחילת השבוע שעבר - כולל העסקה עם נורסטאר - פימי למעשה רכשה יותר מ-10% ממניות אורמת בשווי של כ-220 מיליון שקל ולמעשה הפכה לבעלת עניין בחברה. למעשה, רכישת המניות החלה עוד לפני השבוע שעבר ופימי קנתה מניות בשוק בהיקפים נמוכים יותר.

העברה מניות אורמת של נורסטאר לפימי תתבצע סופית מחר. בדיווח מהיום מותירות החברות פתח למכירת עוד מניות אורמת של נורסטאר לפימי.

רכישה מניות אורמת נעשית על רקע ספיחיו של מאבק השליטה היצרי שהתקיים בחברה לפני 4 שנים. במסגרת המאבק לקחו יהודית ויהודה ברוניצקי, מייסדי אורמת ובעלי השליטה בחברה, הלוואה בהיקף של 600 מיליון שקל מבנק הפועלים. זאת במטרה להגדיל את החזקתם בחברה, ולמנוע השתלטות עוינת עליה מצד חברת גזית אינק, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל.

בתחילת 2012 נדרשים בני הזוג ברוניצקי להתחיל לפרוע את קרן ההלוואה האמורה. על רקע זה הם ניהלו לפני מספר חודשים מגעים למיחזור ההלוואה, ואף למכירת מניות השליטה בחברה. מגעים אלו, שנוהלו מול קרן פימי ולאחר מכן קבוצת שיכון ובינוי, לא הבשילו לידי עסקה.