גם אסם נשברת: תוזיל את המטרנה ותגדיל מוצרים עד 30%

בדיקת "גלובס": אסם הקפיצה את מחירי המטרנה ■ אסם שוקלת לפנות לממונה על ההגבלים ליצירת מהלך כולל של הוזלות במשק, שיהיה חוצה יצרנים וחוצה קטגוריות של מוצרים

קבוצת אסם תודיע לאחר סוכות על הוזלת מחיר המטרנה, מתוך חשש כי מובילי חרם הקוטג' ואגודת הסטודנטים יכריזו חרם על מוצרי החברה. בקבוצה מתקיימים דיונים קדחתניים בניסיון למנוע את החרם על מוצרי החברה ומתוך הבנה כי אסם תיאלץ בסופו של דבר לתת מענה לצרכן.

אחד הרעיונות שעלו בדיונים פנימיים בחברה היא פנייה לממונה על ההגבלים העסקיים ליצירת מהלך כולל של הוזלות במשק, מהלך שיהיה חוצה יצרנים וחוצה קטגוריות של מוצרים.

אסם תנסה להסתייע עם איומי החרם גם דרך הכרזה על חודש "אסם נותנת לך יותר", מבצע במסגרתו תהיה תוספת בכמויות על מוצרים, ללא העלאת מחיר. מדובר בקבוצה של 20-30 מוצרים שבהם תהיה תוספת של 25%-30%. יצוין כי לא מדובר במבצע חדש כיוון שהוא נערך מדי שנה, זו השנה השלישית.

בדיקת "גלובס" מאתמול (א') הראתה כי אסם הקפיצה את מחירי המטרנה. (לסיפור המלא)

רשתות השיווק הפסידו השנה 8 שקל בממוצע על כל מכירה של יחידה מטרנה 700 גרם. לפיכך, לא ברור אם ההוזלה שאסם מתכננת תתגלגל לצרכן.

רשתות השיווק מתוסכלות ממכירת מוצרי מטרנה בהפסד, וכבר אתמול הבהיר אחד הקמעונאים ל"גלובס" כי אם טבע תמכור לרשתות את תרכובת המזון החדשה "נוטרילון" במחיר רווחי לרשתות - הן יענישו את מטרנה במדף.

למעשה, זו הדילמה המורכבת שאסם מתמודדת אתה היום. אסם מעוניינת לייצר מהלך שיאפשר לצרכן לקנות את מטרנה במחירים מוזלים, אבל העובדה שהמוצר הוא "לוס לידר" ברשתות מקשה על הפתרון.

בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" על יוזמה להחרים את שטראוס, אסם ויוניליוור אחרי סוכות, אם החברות הללו לא יודיעו על הוזלות קבועות של מוצרי מזון ב-30%. שטראוס הייתה הראשונה להגיב ומסרה כי תאריך את מבצעי החגים עד סוף השנה בשלב הראשון, וכן תבחן הוזלות קבועות של מוצרים מסוימים לאחר מכן.