הוצאות על זכויות שידור ספורטיביות באירופה ב-2011: 8.5 מיליארד דולר

כך עולה ממחקר חדש, ששקלל נתונים מחמשת שווקי הטלוויזיה הגדולים ביבשת (בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד) ■ 79% מההוצאה הכוללת - על כדורגל; 4.4% על פורמולה 1

זכויות שידור של כדורגל היו סעיף ההוצאה הכבד ביותר של תחנות טלוויזיה באירופה על זכויות ספורט בשנת 2011 - 6.7 מיליארד דולר, המשקפים 79% מההוצאה הכוללת. כך עולה ממחקר חדש של חברת SportBusiness Intelligence. מדובר על נתונים שמתייחסים לחמשת שווקי הטלוויזיה הגדולים ביבשת - בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד.

מירוצי פורמולה 1 הגיעו למקום השני בדירוג זה (4.4% מההוצאה הכוללת), לפני ראגבי (4%), ספורט אולימפי (2.2%) וטניס (1.9%). סך ההוצאות על זכויות שידור ספורטיביות ב-2011 הסתכמו ב-8.5 מיליארד דולר.

המדינה שהוציאה פרופורציונאלית הכי פחות על זכויות כדורגל היא בריטניה - 71% מכלל ההוצאות על זכויות ספורט. הסיבה לכך היא ענפי הספורט המשניים בממלכה שנחשבים לחזקים מבחינת יכולת ייצור ההכנסות שלהם - ראגבי, קריקט, טניס וגולף.

אגב, גרמניה היא המדינה היחידה מבין אלו שנבדקו שבה אחוז הכספים שמושקע באירועי ספורט בערוצים חינמיים, גבוה מהסכומים שמבוזבזים בגין זכויות של ערוצי פיי: 62% מזכויות השידור במדינה הגיעו לידיים של ערוצים פתוחים, ורק 48% לערוצים בתשלום.