איגוד לשכות המסחר יעתור לביה"ד בעקבות הכרזת עיני

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "הכרזת השביתה של עופר עיני אינה מוצדקת" ■ האיגוד יעתור לביה"ד לעבודה על מנת להוציא צו מניעה שימנע את קיום השביתה

"הכרזת השביתה של עופר עיני אינה מוצדקת, ומניעיה אינם טהורים" - כך מסר היום (ג') עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה להכרזתו של עופר עיני על סכסוך עבודה במשק.

לדברי לין, "אין מדובר בסכסוך עבודה במובן החוקי המהווה עילה להשבתת המשק. הנושא אותו תוקף עיני - מבנה התעסוקה במשק - מחייב דיון מעמיק ופרטני ולא איום לשימוש בכוח".

לין הוסיף כי "זוהי דוגמה לצביעות. דווקא פרסום דוח השכר במגזר הציבורי אתמול, על מי גוזל כסף מהציבור במגזרים עליהם אחראי עופר עיני, מוכיח כי הוא זה שמוביל את אי-הצדק החברתי בישראל. ההכרעה האם זוהי שביתה ראויה, המצדיקה פגיעה במיליוני אזרחים וגרימת נזקים אדירים למשק, תהיה בבית הדין הארצי לעבודה. לשכת המסחר תל-אביב והמרכז תעתור לבית הדין הארצי לעבודה, בהתאם להתפתחויות, על מנת להוציא צו מניעה שימנע את קיומה של השביתה".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הכריז הבוקר על סכסוך עבודה במשק בעניין עובדי הקבלן. ההסתדרות דורשת העסקה ישירה של עובדי קבלן, כך שמספרם יצומצם למינימום הכרחי.

זו הפעם הראשונה שההסתדרות מכריזה על סכסוך עבודה בגלל עובדי הקבלן, אולם מדובר למעשה ב"תירוץ" של היו"ר עופר עיני להכין את הקרקע להשבתת המשק בשל דוח טרכטנברג.