עקום תשואות האג"ח בארה"ב מתמחר 60% סיכון למיתון

על פי "בלומברג", שוק האג"ח בארה"ב "תימחר" כל תקופת מיתון שהתרחשה מאז 1970 ■ על פי בנק אוף אמריקה: שיפוע העקום, שעומד על רמה של 1.8%, מעיד על הסיכון המתגבר

שוק האג"ח האמריקני, שעל פי "בלומברג" תימחר כל תקופת מיתון שהתרחשה מאז 1970, מצביע כיום על סיכון של 60% למיתון נוסף ב-12 החודשים הקרובים.

שיפוע עקום התשואות (המצביע על ההפרש בין התשואות על האג"ח לשנתיים בארה"ב, לאג"ח ל-10 שנים), ומהווה למעשה אינדיקטור לציפיות המשקיעים לרמת הריבית העתידית ולפיכך גם לצמיחה הכלכלית - החל לעלות בחודש אוקטובר (לאחר שירד במהלך הרבעון),

שיפוע עקום התשואות, שעומד על רמה של 1.8% - מעיד מבחינה היסטורית על סיכון של 15% למיתון ב-12 החודשים הקרובים. זאת, כאשר ב"בלומברג" מציינים כי העקום על סיכון מתגבר למיתון בכל אחת מ-7 הפעמים בהם זה התרחש מ-1970.

אולם, בבנף אוף אמריקה טוענים כי הריבית על האג"ח קצרות הטווח "מעוותות", ולפיכך ניטרלו את ה"עיוות" וחישבו באופן מתואם סיכון מחודש של 60% למיתון. "העקום מתמחר מיתון מתקרב", סבור רוסלאן ביבקוב (Ruslan Bikbov), מנהל השקעות בבנק אוף אמריקה. "אם זה יקרה, הפדרל ריזרב עשוי להותיר את הריבית ברמה אפסית עד שנת 2014".

"לא ברור מה ההתאמה שהם (בנק אוף אמריקה) עשו", טוען אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים, "הרי הפרמטרים המשפיעים ביותר על הריבית הנכונה הם אינפלציה ואבטלה, שניהם מראים שהריבית היום אולי אפילו צריכה להיות נמוכה יותר מאפס אם זה רק היה אפשרי".