חברת חשמל תפרוס השימוש בגז טבעי לשנתיים הקרובות

עקב המחסור בגז טבעי הנחה שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, את חברת החשמל לפרוס את השימוש בגז הטבעי שנותר על פני השנתיים הקרובות ■ זאת, עד הגעת הגז הטבעי ממאגר תמר

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, הנחה היום (ג') את חברת החשמל לפרוס את השימוש בגז הטבעי ממאגר ים תטיס, כך שתישמר רמה מאוזנת וקבועה של אספקת גז לייצור חשמל שתנוצל בצורה היעילה ביותר, עד הגעת הגז הטבעי ממאגר תמר.

במכתב ששלח היום מנהל מינהל החשמל במשרד התשתיות הלאומיות, ד"ר יהודה ניב, למנכ"ל חברת החשמל, נאמר כי על חברת החשמל להגביל את השימוש בגז הטבעי להיקף מקסימלי של עד 2.5 BCM לשנה, במהלך השנתיים הקרובות.

על פי ההוראות, בעת חודשי ביקוש גבוה, על החברה להשתמש בכמות של עד 0.35 BCM לחודש או עד 1 BCM בכל שלושה חודשים רצופים. המהלך תואם עם המשרד להגנת הסביבה, עקב הצורך שייווצר בשימוש מוגבר בדלקי גיבוי.

כידוע, מאגר ים תטיס הולך ומתכלה וצפוי לספק פחות גז טבעי עד לשנת 2013. על מנת למלא לפחות חלק מהמחסור הצפוי בגז טבעי במהלך תקופת הביניים עד חיבור מאגר תמר, הורה משרד התשתיות הלאומיות לחברת נובל אנרג'י לפתח את שדה הגז הטבעי "נועה צפון", הנמצא בשטח חזקת "נועה" וכן פועל להקמתו המהירה של המצוף הימי (buoy) על מנת שיוכל לספק גז טבעי לצרכנים כבר בסוף שנת 2012.